دنیای‌اقتصاد، سنندج، فرزاد نویدی: مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: از مجموع یک هزار و ۵۵ روستای استان کردستان که قابلیت گازرسانی دارند ۷۷۴ روستا تاکنون از نعمت گاز برخوردار شده‌اند. سید امیر رضوی در دوازدهمین دوره آموزشی پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز ایران در سنندج با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۷ شهر استان نیز گازدار شده‌اند، افزود: عملیات گازرسانی به ۱۲۸ روستا و یک شهر نیز در دست انجام است.

وی اظهار کرد: هزار و ۴۰۰ کیلومتر خطوط انتقال و هفت هزار و ۱۰۰ کیلومتر نیز خط لوله تغذیه و توزیع در استان کردستان وجود دارد. وی با اشاره به اینکه ۳۸۵ هزار مشترک گاز در استان وجود دارد، گفت: شرکت گاز کردستان ۲۸۰ هزار مشترک شهری و ۱۰۴ هزار مشترک روستایی در استان دارد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان افزود: هزار و ۳۹۷ واحد صنعتی نیز در استان گازرسانی شده است.

رضوی به اقدامات شرکت گاز استان کردستان به‌منظور پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: گاز استان کردستان از شش مسیر تامین می‌شود که نشان می‌دهد از نظر پدافند غیرعامل کار شده است. وی بیان کرد: مقاوم‌سازی ۵۱۷ ایستگاه گازرسانی، جابه‌جایی ایستگاه دروازه شهری سنندج به خارج از شهر و دو سویه کردن ایستگاه‌های درون شهری برخی از اقدامات متناسب با برنامه‌ریزی‌های پدافند غیرعامل است.

وی گفت: در اکثر روستاها و شهرهای استان به‌منظور جلوگیری از قطعی گاز، خطوط تغذیه و توزیع به هم وصل شده‌اند. مدیرعامل شرکت گاز کردستان افزود: گازرسانی به ۷۷۴ روستای استان از طریق ۱۵۳ ایستگاه تغییر فشار انجام شده است.