لزوم توجه به صنعت به عنوان یک اصل برای کشور

دنیای‌اقتصاد، استان تهران، صادق شاهیان نطنزی: معاون استاندار تهران گفت: توجه به صنعت یک اصل اصولی برای کشور است که اگر به توسعه صنعت کشور توجه و نگاه ویژه شود می‌تواند سبب کاهش برخی از معضلات یا ایجاد اشتغال و کارآفرینی و پویایی در جامعه شود. هدایت‌الله جمالی پور در دیدار از شهرک صنعتی شمس آباد اظهار کرد: صنعت از حوزه‌هایی است که سایر حوزه‌های سیاسی و اقتصادی جامعه به آن نیاز دارد.

وی افزود: بیشتر مردم توسعه را وابسته به صنعت می‌دانند و کشورهایی را که شاخص‌های صنعتی آن توسعه پیدا کرده پیشرفته می‌دانند، اما کشورهایی را که از لحاظ سیاسی یا حتی فرهنگی پیشرفت کنند پیشرفته محسوب نمی‌کنند.

فرماندار شهرری عنوان کرد: توسعه در یک کشور باید تعریف متوازن داشته باشد یعنی همه شاخصه‌ها و مفاهیم توسعه در کنار هم و باهم رشد پیدا کند. جمالی‌پور تاکید کرد: در حل معضلات بخش صنعت باید با ایجاد فرصت‌های جدید به تامین منابع و جذب سرمایه پرداخت و به حوزه صنعت به‌عنوان بخش مولد درشهرستان نگاه ویژه شود.

فرماندار شهر ری عنوان کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید اصلاح ساختار اقتصادی است تا از این طریق به مبارزه با فساد اقتصادی بپردازد. وی بیان کرد: اگر ما بتوانیم مردم را در حوزه خدمات و صنعت وارد کنیم و بازار رقابت تشکیل دهیم سرمایه‌گذار رغبت به سرمایه‌گذاری پیدا کرده، کیفیت محصولات بالا رفته و صادرات افزایش می‌یابد. جمالی پور گفت: دولت تلاش می‌کند تا فقط در سیاست‌گذاری کلان نقش ایفا کرده و سایر بخش‌ها را به شکل خصوصی سازی به مردم واگذار کند. حوزه صنعتی فرصت مغتنمی‌برای مردم بوده که در شهرستان ری با وجود شهرک صنعتی شمس آباد مردم این شهر می‌توانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

معاون استاندار تهران تصریح کرد: برای شهرک صنعتی شمس آباد به لحاظ استراتژیک و سرزمینی فکر و تصمیم‌گیری شده، اما به‌دلیل اینکه با کارشناسی ضعیف در مورد آن فکر شده امروز با مشکلاتی مانند تهیه آب که یکی از مهمترین مسائل آن است روبه‌رو شده‌ایم. فرماندار شهر ری بیان کرد: به‌منظور حل مشکل آب شهرک صنعتی باید تلاش کنیم تا با تفکر و مهندسی جدید ظرفیت‌ها و توسعه صنعتی را به سمت دانش‌های نوین و شرکت‌های دانش بنیان که نیاز به آب کمتر دارد حرکت دهیم.

وی عنوان کرد: کشور ما در بسیاری از علوم و صنایع در دنیا اول است، ما باید با استفاده از خلاقیت و ابتکار اساتید و دانشجویان در رشته‌های دانش بنیان مشکلات شهر صنعتی شمس آباد را برطرف کنیم.