دنیای‌اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: استاندارخوزستان گفت: این واقعیت وجود دارد که زمینه لازم در استان برای جذب سرمایه‌گذار فراهم نشده است و این در حالی است که فرصت‌های زیاد سرمایه‌گذاری در استان بدون استفاده باقی مانده‌اند. عبدالحسن مقتدایی اظهار کرد: بخش‌های ارزیابی در ارگان‌ها و سازمان‌های استان برای آماده‌سازی زمینه سرمایه‌گذاری در استان باید فراهم شود.

وی بیان کرد: متاسفانه بیشتر موسسات و بانک‌ها و صندوق‌ها در استان تنها به زیرمجموعه و شرکت‌های وابسته به خود اعتبار می‌دهند و برای جذب سرمایه‌گذار خارجی تلاشی نمی‌کنند.

مقتدایی بیان کرد: نباید در مسیری حرکت کرد که به دنبال راه گریز برای عدم جذب سرمایه‌گذاران خارجی باشیم.

استاندار خوزستان افزود: صندوق‌های بازنشستگی و موسسات مانع رشد بخش خصوصی در استان شده‌اند، به‌دلیل اینکه توجهی به جذب سرمایه‌گذاران خارجی ندارند.

استاندار خوزستان از وجود ۴۰۰ طرح سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و افزود: برای جذب سرمایه‌گذار در استان و تمرکز سرمایه سرمایه‌گذاران در استان مقرر شده است صندوق توسعه استانی در استان ایجاد شود.

وی همچنین در ادامه بااشاره به وارد شدن خسارات جبران‌ناپذیر به تالاب‌های استان بیان کرد: نیاز است شورای حفاظت تالاب در استان ایجاد شود که طرح‌های حفاظتی و اعتبارات لازم برای حفاظت از تالاب‌های استان (هورالعظیم و شادگان) در این شورا مصوب و پیگیری شود.

استاندار خوزستان در ادامه افزود: تالاب شادگان ازجمله تالاب‌های بسیار ارزشمند استان در بخش گردشگری، اشتغال و سرمایه‌گذاری است که به‌صورت طبیعی پنج‌هزار نفر در این تالاب با صید آبزیان اشتغال دارند.