دنیای‌اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: امسال اقدامات شاخصی در این سازمان به وقوع پیوسته که تهیه گردش کار و چک‌لیست پدافند غیرعامل و اجرای آن به‌عنوان اولین استان در کشور از آن جمله است. مهندس فرخزاد همچنین از صدور حکم تخریب ۷۰۰ باغ ویلای غیرمجاز در استان خبر داد و تصریح کرد: به منظور جلوگیری از رکود صنعت ساختمان در استان راهکارهایی ارائه شده که احداث باغ ویلا ازجمله آنها است.

این مسوول بیان کرد: با توجه به استقبال مردم از خرید ویلا در مناطق شمالی کشور، با اجرای طرح باغ ویلا در برخی از مناطق حاشیه‌ای شهر قزوین مانند منطقه کامان، زرشک و برخی مناطق دیگر می‌توان ضمن کمک به تامین منابع درآمدی به شهرداری به اقتصاد این استان کمک کرد و موجب رونق گردشگری استان شد و از ساخت‌وساز غیرمجاز نیز جلوگیری کرد.

وی افزود: از بافت فرسوده نیز می‌توان با پرداخت تسهیلات برای برطرف کردن نیازهای دهک‌های پایین جامعه استفاده کرد. این مسوول یادآور شد: سهم مسکن مهر استان قزوین ۵۳ هزار واحد مسکونی بود که تاکنون ۲۰ هزار واحد مسکونی تحویل مالکان شده است و ۱۰ هزار واحد نیز در هفته دولت واگذار خواهد شد. مابقی نیز تا پایان سال تحویل مالکان داده خواهد شد که ساخت ۲۰ مدرسه نیز در شهرک مهرگان توسط خیرین و ۱۲ مدرسه توسط دولت پیش‌بینی شده است.

مهندس فرخ‌زاد تصریح کرد: دو سال پیاپی در کیفیت ساخت مسکن مهر رتبه اول کشوری را کسب کردیم و اولین استانی هستیم که با تعامل کامل تجربه ورود بخش خصوصی در مسکن مهر را با موفقیت اجرایی کردیم.