دنیای‌اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: استاندار خوزستان گفت: مشکل اشتغال‌زایی در این استان باید آسیب‌شناسی شود و برای حل مشکلات اشتغال باید ادبیات مشخصی ایجاد شود. عبدالحسن مقتدایی اظهار کرد: انتظار می‌رود بانک‌های عاملی که در بحث اشتغال‌زایی در استان نقش دارند بیش از پیش فعالیت کنند، چرا که تاکنون عملکرد مناسبی در بانک‌های عامل استان در این زمینه دیده نشده است. وی گفت: آسیب‌شناسی بحث اشتغال و ایجاد اشتیاق در بانک‌ها و مدیران در ایجاد اشتغال می‌تواند مشکلات اشتغال خوزستان را حل کند. مقتدایی بیان کرد: خوزستان موقعیت بسیار حساسی نسبت به سایر استان‌ها دارد و شرایط اقتصادی و صنعتی در خوزستان به مراتب نسبت به سایر استان‌های کشور حساس‌تر است. عالی‌ترین مقام دولت در استان خوزستان بیان کرد: وضعیت پرداختی‌ها، حجم سپرده‌ها، وضعیت اقتصادی استان و مهاجرت‌ها و بسیاری عوامل دیگر موقعیت استان را در ایجاد اشتغال حساس کرده است.

وی گفت: کارگروه اشتغال برای رسیدگی هر چه بیشتر به پرونده‌های اشتغال در استان باید در هفته سه روز به بانک‌های عامل برای بررسی به پرونده‌های اشتغال سرکشی کند.

استاندار خوزستان بیان داشت: احساس تکلیف در ایجاد اشتغال در بین مدیران استان باید ایجاد شود و اولین اولویت در شورای اشتغال خوزستان هم‌افزایی و ایجاد همکاری مشترک در بین دستگاه‌ها و مدیران برای اشتغال‌زایی هرچه بیشتر در استان باشد. مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان خوزستان نیز گفت: احساس و درک مشترک از موضوع بیکاری در استان خوزستان وجود ندارد.