دنیای‌اقتصاد، همدان، مجید ملکیان: رئیس دانشگاه آزاد ‌واحد همدان با اشاره به اینکه ۲۵ درصد صندلی‌های دانشگاه آزاد همدان خالی است، گفت: این دانشگاه آمادگی پذیرش دانشجو در ۱۶۸ رشته را دارد. سعید جامه بزرگی اظهار کرد: دانشگاه آزاد همدان ۲۵ مردادماه سال ۶۶ با پنج رشته افتتاح شد که در ابتدای کار با وجود سختی‌هایی راه خود را ادامه داد و اکنون جزو دانشگاه‌های پیشتاز علم، دانش و فرهنگ است. وی با بیان اینکه این دانشگاه پس از دانشگاه بوعلی سینا دومین دانشگاه کیفی استان است، بیان کرد: مساحت دانشگاه آزاد همدان ۱۴۸ هکتار است که ۱۵ هزار دانشجو در این واحد دانشگاهی و در مجموع استان ۲۸ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند. جامه بزرگی با بیان اینکه دانشگاه آزاد همدان ۱۵۷ رشته مصوب داشت که اکنون به ۱۶۸ رشته رسیده است، گفت: در حال حاضر برای ادامه راه، این دانشگاه به سمت مقاطع تحصیلات تکمیلی حرکت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد واحد همدان در مهر ماه امسال نقش مطلوبی می‌تواند برای جامعه دانشگاهی ایجاد کند، ابراز کرد: چهار دانشکده علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه و هنر و معماری پذیرش دانشجو را برعهده دارد. وی دانشگاه را مجهز به ۳۲ آزمایشگاه و ۵۴ کارگاه آموزشی دانست و گفت: ۱۷۲ طرح درون دانشگاهی به اتمام رسیده و ۱۷۳ طرح در دست اجرا در دانشگاه وجود دارد. جامه بزرگی با تاکید بر اینکه ۱۱۲ هزار جلد کتاب در کتابخانه مجهز دانشگاه آزاد وجود دارد، افزود: در مرکز اسناد دانشگاه آزاد نیز کتب مرجع و پایان‌نامه‌های دانشجویان نگهداری می‌شود.

جامه بزرگی با اشاره به اینکه جذب دانشجو در این دانشگاه از دو طریق آزمون و بدون آزمون برگزار می‌شود، بیان کرد: رشته‌های علوم پزشکی، عمران، معماری، حقوق و میکروبیولوژی از طریق کنکور و سایر رشته‌ها بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد.