دنیای‌اقتصاد، مشهد: دبیر شورای‌عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: در سال تحصیلی جدید، ۲۰۰ دانشجوی زن و مرد خارجی، در مراکز آموزش عالی آستان قدس رضوی مشغول به تحصیل خواهند شد. حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی بیان کرد: دانشگاه امام رضا(ع) در سال تحصیلی جدید، میزبان ۱۸۰ دانشجوی زن و مرد خارجی از کشورهای عراق و افغانستان و دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز میزبان ۲۰ دانشجوی مرد خارجی از کشورهای افغانستان، سوریه و پاکستان است که این دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، که از سال‌های قبل پذیرش شده‌اند، در سال تحصیلی ۹۴- ۹۳ در این دو دانشگاه به تحصیل مشغول خواهند شد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه امام رضا(ع) از ابتدای تاسیس تاکنون، حدود ۱۵۰ فارغ‌التحصیل خارجی داشته‌اند.

حسینی، تاسیس ۲ مرکز مهم آموزش عالی با رویکردهای خاص برگرفته از منویات تولیت آستان قدس رضوی را ازجمله اقدامات موثر و مفید آستان قدس رضوی برشمرد و اظهار کرد: هدف اصلی آستان قدس رضوی از ایجاد و توسعه سیاسی آموزش عالی، معرفی و ارتقای موقعیت ملی، منطقه‌ای و جهانی شدن مراکز آموزش عالی این نهاد، با هدف ترویج معارف رضوی و اشاعه فرهنگ ناب شیعه در منطقه و جهان اسلام است.