دنیای‌اقتصاد، مشهد، فاطمه آرمان: رشته نانوسرامیک در دانشگاه علمی کاربردی توس چینی مشهد راه‌اندازی شد. مدیرعامل کارخانجات توس چینی مشهد در مراسم آغاز به تحصیل دانشجویان رشته نانو سرامیک مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی این مجموعه گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران دانشگاهی و صنعتی آموزش کاربردی در مراکز علمی کشور است و همواره عدم تحقق این مهم به عنوان یکی از علل بیکاری مطرح می‌شود. مهدی کاملان افزود: آموزش تئوریک در حوزه تولید و صنعت هیچ‌گاه مورد قبول دست‌اندرکاران این مجموعه نبوده و کشورهای پیشرفته دانش و کار را تلفیق کرده‌اند تا تحصیلات دانش‌آموختگان هرچه بیشتر کاربردی‌تر شود.

وی ادامه داد: بی‌تردید یکی از مزیت‌های دانشگاه‌های علمی کاربردی نزدیکی خط تولید با کلاس درس است به این معنا که دانشجو شرایط و فرصت آزمایش عملی آنچه را که به‌صورت تئوری در کلاس آموخته دارد و در نهایت همزمان با افزایش دانش در یک رشته، توان کارگاهی و عملی آنان نیز ارتقا می‌یابد.

وی اظهار کرد: برهمین اساس رشته نانو سرامیک برای اولین بار در کشور در این مجموعه ایجاد شده است تا افرادی تربیت شوند که ضمن مهارت آموزش در بخش صنعتی، جدیدترین علوم روز دنیا را در حوزه نانو نیز بیاموزند. وی گفت: در مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی توس‌چینی از استادان مجرب این رشته دعوت به عمل آمده تا بتوانیم در آینده نزدیک نیاز فنی و علمی کشور را در این بخش مرتفع کنیم. رئیس دانشگاه علمی کاربردی توس‌چینی نیز در این مراسم گفت: ایجاد رشته‌های مرتبط با سرامیک و چینی در یکی از قطب‌های اصلی این صنعت در کشور نیاز اساسی بود. دکتر ابراهیم رضوانی افزود: این دانشگاه با جذب دانشجو در ۳ رشته مقطع کاردانی فعالیت خود را آغاز کرد، اما با گذشت تنها ۲ سال، اکنون موفق شده‌ایم در مقطع کارشناسی ارشد ۸ دانشجو جذب کنیم که نشان از همت مدیران این مجموعه برای تبدیل شدن به یک قطب تولیدی علمی است.