دنیای‌اقتصاد، بندرعباس: نرم عملیاتی تخلیه و بارگیری کانتینر چهار کشتی بزرگ اقیانوس پیما پهلو گرفته در ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی به فراتر از حد استاندارد و مورد انتظار ارتقا پیدا کرد. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد علی اصل سعیدی پور، معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اعلام این خبر گفت: طی ۱۰ روز پایانی شهریورماه سال جاری، عملیات خدمات دهی به چهار کشتی بزرگ کانتینری در ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی به گونه‌ای انجام شد که نرم عملیاتی آن به میزان بسیار زیادی از حد استاندارد برسد.

وی با اشاره به اینکه نرم استاندارد و مورد انتظار برای تخلیه و بارگیری کشتی‌های ABYAN (به طول ۳۰۴ متر و مجموع عملیات ۱۰ هزار و ۵۴۴TEU کانتینر)، BEHTA (به طول ۲۹۹ متر و مجموع عملیات ۹ هزار و ۷۵۹TEU کانتینر) و ZARDIS (به طول ۳۰۴ متر و مجموع عملیات ۶ هزار و ۷۱۹TEU کانتینر) ۸۵ باکس کانتینر در ساعت پیش‌بینی شده بود، افزود: عملیات این خطوط که متعلق به خط کشتیرانی جمهوری اسلامی هستند به ترتیب با نُرم‌های ۱۱۶، ۱۲۲ و ۱۳۲باکس کانتینر در ساعت به انجام رسید.

سعیدی‌پور ارائه خدمات همسان به خطوط کشتیرانی داخلی و خارجی را از دغدغه‌های مسوولان بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران عنوان کرد و گفت: عملیات تخلیه و بارگیری کشتی WAN HAI ۵۰۹ متعلق به خط لاینر تایوانی (به طول ۲۶۸ متر و مجموع عملیات ۴ هزار و ۵۷TEU کانتینر) نیز با لحاظ نرم مورد انتظار ۷۶، به نرم محقق شده ۱۰۳ کانتینر در ساعت ارتقا یافت.

معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: در مجموع، بیش از ۳۱ هزار TEU کانتینر از چهار کشتی اقیانوس پیمای مذکور، در ترمینال کانتینر این بندر تخلیه و بارگیری شد.

به گفته وی، دستیابی به نرم‌های بالای عملیاتی در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری، کاهش هزینه حمل‌ونقل و افزایش سرعت انتقال کالا به بازار را به دنبال دارد.