دنیای‌اقتصاد، اهواز، محمد علاف پور: با هدف توسعه صادرات به عراق چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی، تولیدی و خدمات فنی و مهندسی خوزستان در محل نمایشگاه‌های دائمی اهواز برگزار شد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه دیدار از این نمایشگاه درباره حل مشکل نقدینگی که مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی است، گفت: در برنامه است که نیاز واحدهای صنعتی استان‌های مختلف به نقدینگی را جمع‌آوری کنیم و براساس دستور دولت و معاون اول رئیس‌جمهور، این واحدها به بانک مرکزی معرفی شوند و نقدینگی آنها از طریق بانک‌های عامل تامین شود.

سیدمحمدعلی سیدابریشمی اظهارکرد: تامین نقدینگی واحدهای صنعتی یکی از معضلاتی است که تولیدکنندگان همواره برای تامین مواداولیه با آن روبه‌رو هستند که نیاز است مواداولیه آنها تامین و نقدینگی خوبی برای آنها فراهم شود. امیدواریم با تامین نقدینگی و رفع مشکلات اعم از مشکلات بازار و رکود، فعالیت واحدهای تولیدی بهتر و بهتر شود.

وی افزود: مجموعا تعداد ٢٧٠ واحد تولیدی استان در این نمایشگاه حضور دارند که جزو واحدهای بسیار خوب هستند. امیدواریم مشکلات این واحدها حل شود و بازار خوبی را برای خود پیدا و محصولات خود را عرضه کنند.

سیدابریشمی تصریح‌کرد: یکی از مهم‌ترین درخواست‌های این واحدها این است که محصول تولیدی آنها در استان به مصرف برسد. درمجموع استقبال خوبی از این نمایشگاه صورت گرفته و امیدواریم باعث شود که تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به هم نزدیک شوند و مردم بتوانند نیازهای خود را با بهترین شرایط و حداقل قیمت تامین کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره جذب سرمایه‌گذار در شهرک‌های صنعتی خوزستان خاطرنشان‌کرد: وظیفه شرکت شهرک‌های صنعتی این است که زیرساخت‌ها را در شهرک‌ها برای سرمایه‌گذاران فراهم کند و در این جهت تلاش می‌کنیم که زیرساخت‌های آب، برق، گاز، جاده دسترسی و غیره برای سرمایه‌گذار فراهم شود تا آنها بتوانند با آرامش‌خاطر فعالیت کنند. وی افزود: استان میسان عراق در مجاورت استان خوزستان قرار دارد و اگر قرارداد و تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود، قطعا برای میسان موثر خواهد بود و ما مطمئنا در آینده از تجارب این استان استفاده خواهیم کرد.

همچنین مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف حمایت از تولیدات داخلی و توسعه صادرات به کشور عراق دایر شده است.

اخلاق محمدیان افزود: در این نمایشگاه شرکت‌های داخلی در ۱۶۷غرفه و در مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع به‌صورت مسقف و فضای باز توانمندی‌های خود را در زمینه‌های مورد اشاره به نمایش گذاشتند.