دنیای‌اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: مدیر راهداری اداره‌ کل راه و شهرسازی استان قزوین از اجرای شبکه روشنایی در کنارگذر آزادراه قزوین-زنجان با اعتبار ۵۵۰ میلیون تومان خبر داد. جواد حق‌لطفی اظهار کرد: تهیه برنامه نگهداری و اجرای عملیات ترمیم راه‌ها، احداث راه‌های انحرافی در مواقع ضروری از برنامه‌های حوزه راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی است و گردآوری منسجم و مستمر اطلاعات مربوط به حوادث، انجام فرآیند مدیریت شناسایی و همچنین اصلاح نقاط حادثه‌خیز در سطح راه‌های استان از دیگر وظایف اصلی حوزه راهداری محسوب می‌شود.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد: به‌کارگیری سامانه‌ها و تجهیزات هوشمند ترافیک به‌منظور نگهداری راه‌ها در مباحثی چون دستگاه‌های تردد شمار و دوربین‌های نظارت تصویری، انجام امور مربوط به ایمن‌سازی راه‌های استان با نصب علائم عمودی، افقی، خط‌کشی و مواردی از این قبیل نیز در حیطه کاری از دیگر وظایفی است که برای حوزه راه‌داری تعریف می‌شود.

حق‌لطفی در ادامه به ارائه گزارش عملکردی از فعالیت‌های این حوزه پرداخت و اظهار کرد: خط‌کشی یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط‌کشی راه‌ها با اعتباری ۲ میلیارد تومانی، استفاده از ۶ هزار تن آسفالت به‌منظور لکه‌گیری راه‌های استان با هزینه‌ یک میلیارد تومانی و نصب گاردریل جدید به طول پنج کیلومتر و با اعتبار نیم میلیارد تومان ازجمله فعالیت‌های ۶ ماه نخست حوزه راه‌داری در استان است. این مسوول گفت: اجرای شبکه روشنایی در کنارگذر آزادراه قزوین-زنجان به طول ۶/۴ کیلومتر با اعتباری ۵۵۰ میلیون تومانی که تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، طراحی شبکه روشنایی گردنه کوهین در آزادراه قزوین-رشت با هزینه یک میلیارد تومانی و نصب تابلو و علائم ایمنی در سطح استان با اعتبار یک میلیارد تومان از دیگر اقدامات در این مدت به شمار می‌آید.