دنیای اقتصاد، ارومیه، بهاره پورعلی: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: بر اثر بارندگی‌های اخیر نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۹۲ ارتفاع سطح دریاچه ارومیه ۷سانتی‌متر افزایش یافته است. کیومرث دانشجو در جلسه توجیهی کشاورزان در اجرای طرح نکاشت حوضه آبریز دریاچه ارومیه، به آخرین وضعیت منابع آبی استان و سطح تراز دریاچه ارومیه اشاره و اظهار کرد: ارتفاع سطح تراز دریاچه ارومیه در ۳۱ شهریور ۹۳ برابر با ۱۵/۱۲۷۰ متر بود که امروز به ۳۸/۱۲۷۰ متر رسیده است.

وی گفت: امروز نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۹۲ ارتفاع سطح دریاچه ارومیه ۷ سانتی متر افزایش یافته است که این رقم مساعد و خوشحال کننده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای آذربایجان غربی تصریح کرد: از سال ۷۵ تاکنون در سطح تراز دریاچه ارومیه با روند نزولی همراه بودیم که خوشبختانه امسال دومین سالی است که در ۱۸ سال گذشته شاهد روند مثبت سطح تراز دریاچه هستیم.

دانشجو افزود: هم‌اکنون ۳ متر و ۸۰ سانتی‌متر با تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه فاصله داریم و میزان ورودی آب در مدت یک ماه گذشته به دریاچه ارومیه از ناحیه بارش‌ها و رودخانه‌ها بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون متر مکعب بوده است.