دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: جلسه شورای برنامه‌ریزی و اشتغال استان کرمانشاه به ریاست استاندار و با حضور معاونان استانداری و همچنین مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان به‌منظور بحث و بررسی مصوبات و برنامه‌های در دست اجرا برگزار شد. در این جلسه، استاندار کرمانشاه خواستار برگزاری جلسه به صورت هفتگی شد و اظهار کرد: هر چه این جلسات بیشتر و با فاصله زمانی کمتری تشکیل شوند هم تصمیمات بهتری اتخاذ خواهد شد و هم از انباشت و بلاتکلیفی مصوبات کاسته خواهد شد و این خود به افزایش هم اندیشی و خرد جمعی کمک خواهد کرد. وی گفت: ما باید دو مساله را در این خصوص در نظر داشته باشیم یکی اینکه برای برنامه سالانه استان به صورت فشرده، هم‌اندیشی کنیم و دوم اینکه باید استان را در برنامه ششم توسعه با یک ضریب جهشی به پیش ببریم.

رضایی بابادی سپس به یکی از برنامه‌های معاونت توسعه مدیریت در خصوص ساماندهی همایش‌ها و سمینارهای بی‌کیفیت در استان اشاره کرد و افزود: با همایش‌هایی که موضوع خاصی از دل آنها بیرون نمی‌آید مخالف هستیم و اگر دستگاهی قصد دارد همایشی برگزار کند باید در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شود. مهندس رضایی درخصوص اعتبارات سفر مقام معظم رهبری نیز با اشاره به برکات این سفر تصریح کرد: هم‌اکنون از مجموع ۷۰۰میلیارد تومان اعتبارات سفر پر برکت رهبری در سال ۹۰ نزدیک به ۴۵۷میلیارد تومان آن جذب شده و حدود ۳۰۱میلیارد تومان آن در قالب ۱۰۸۸ طرح تخصیص یافته است و باید پیگیری‌های لازم صورت پذیرد تا مابقی اعتبارات نیز جذب استان شوند و این وظیفه دستگاه‌های اجرایی را سنگین‌تر می‌کند. وی افزود: همه مسوولان استان اذعان دارند که برکات آن سفر باعث حرکت استان در همه زمینه‌ها شده است.

استاندار کرمانشاه بر تشکیل و برگزاری شورای اشتغال در شهرستان‌ها، بخش‌ها و دهیاری‌ها تاکید کرد و گفت: باید در زمینه اشتغال‌زایی توانمان را دو برابر کنیم تا بتوانیم از ردیف ۲۵توسعه یافتگی استان‌های کشور به جایگاهی بین ۱۰تا ۱۲برسیم که با توجه به امکانات، پتانسیل‌ها و جمعیت موجود شایستگی این جایگاه را داریم.