دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان اعلام کرد: با تلاش و پیگیری‌های استاندار خوزستان، فرودگاه مسجد سلیمان تا پایان امسال برای پرواز هواپیماهای متوسط با ظرفیت پذیرش ۶۰ الی ۷۰ مسافر آماده می‌شود. محمد سعید شرفی افزود: فعلا فرودگاه مسجدسلیمان برای نشستن و برخاستن هواپیماهایی با این ظرفیت و با برد پرواز دو ساعت عملیاتی می‌شود و اگر ظرفیت لازم وجود داشته باشد این فرودگاه روزانه یک تا دو پرواز می‌تواند داشته باشد.

شرفی ادامه داد: با توجه به تاسیس صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان درآینده نزدیک و نیز وجود شرکت نفت، نیروگاه برق شهید عباسپور در منطقه، توسعه ورزش فوتبال مسجدسلیمان و وجود سایرجذابیت‌های صنعتی و اقتصادی و گردشگری درمنطقه پیش‌بینی می‌شود استقبال از پروازهای این فرودگاه مطلوب باشد.

وی گفت: قرار است باند پروازی این فرودگاه ترمیم، پارکینگ هواپیما بهسازی و ترمینال مسافربری درآن سریعا ساخته شود و نیز دستگاه‌های کمک ناوبری، ماشین سوخت‌رسانی، ماشین آتش نشانی با پرسنل‌های مربوطه ونیروهای سپاه و پلیس دراسرع وقت دراین فرودگاه مستقرشوند.

فرودگاه مسجدسلیمان در حال حاضر دراختیار هوا نیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران است که با انجام توافقی که اخیرا بین هوانیروز و استانداری خوزستان به عمل آمده قرار است این فرودگاه برای پروازهای مسافربری آماده شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان به طرح توسعه ترمینال داخلی کنونی و ساخت ترمینال بین‌المللی فرودگاه اهواز اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها تا احداث فرودگاه جدید بین‌المللی اهواز پیگیری می‌شود.

شرفی گفت: طرح احداث سالن بین‌المللی فرودگاه اهواز دارای دو فاز است که فاز نخست آن ۶ هزار و ۴۰۰ مترمربع و مجزا است و فاز دوم دارای بیش ازهشت هزارمترمربع مساحت است.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان پیش‌بینی کرد که فاز اول سالن بین‌المللی فرودگاه اهواز تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

شرفی یکی از ضرورت‌های تاسیس سالن بین‌المللی فرودگاه اهواز را رشد پذیرش مسافر و استقبال مردم از پرواز‌های بین‌المللی اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که پس از انجام دو فاز یاد شده هرساعت دو پرواز بین‌المللی همزمان ازفرودگاه بین‌المللی اهواز انجام شود.