دنیای اقتصاد، اردبیل: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: سفر رئیس‌جمهور کشورمان به باکو نتایج مطلوبی را در حوزه تقویت ارتباطات و تعاملات با کشور دوست و همسایه آذربایجان به همراه می‌آورد که باید از آن به شکل کامل بهره گرفت. حسین پیرموذن در نشستی که با جمعی از اصحاب رسانه در باکو برگزار شد، اظهار کرد: سفر روحانی به جمهوری آذربایجان به‌عنوان چهارمین دیدار دو رئیس‌جمهور ایران و آذربایجان پس از روی کار آمدن دولت یازدهم در ایران نشانگر جدی بودن دو کشور برای توسعه روابط است. وی تصریح کرد: ایران و آذربایجان با ۶۷۰ کیلومتر مرز مشترک و با سابقه دیرینه تاریخی و با وجود داشتن دین مشترک بیش از هر ملتی برای توسعه روابط به یکدیگر نزدیک هستند. سرپرست هیات اقتصادی اتاق بازرگانی ایران گفت: به دنبال حضور هیات همراه در باکو یک روز پیش از سفر رئیس‌جمهور جلساتی میان فعالان اقتصادی دو کشور در جهت رفع موانع توسعه روابط دو کشور صورت گرفت.

پیرموذن افزود: تعدیل تعرفه‌های بسیار بالا برای کالاهای ایرانی یکی از مواردی است که می‌تواند روند صادرات محصولات ایرانی را به جمهوری آذربایجان گسترش دهد. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل بیان کرد: ایجاد ارتباط ریلی میان دو کشور از طریق آستارا و بیله‌سوار نیز زمینه لازم در جهت ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقلی میان دو کشور را توسعه می‌بخشد. وی در ادامه اضافه کرد: امیدواریم با تحقق این خواسته‌ها که از مطالبات جدی بخش خصوصی است و نیز تداوم دیدارها میان مسوولان دو کشور مشکلات موجود در مسیر روابط دو کشور در سریع‌ترین زمان ممکن رفع شود.

رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان ابراز امیدواری کرد با توسعه روابط حجم مبادلات دو کشور به جایگاهی که شایسته عمق روابط دو کشور است، نزدیک شود.