دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: نخستین همایش جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان قزوین برگزار شد. محمدحسین بخارایی، رئیس هیات‌مدیره انجمن جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در این همایش اظهار کرد: سالانه شاهد ۱۸ هزار کشته و ۳۱۰ هزار مجروح بر اثر حوادث جاده‌ای هستیم.

بخارایی به فعالیت‌های آموزشی نهادهای دولتی اشاره کرد و افزود: صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی، استفاده نکردن از کمربند ایمنی و موارد دیگر بیشترین حادثه را در سطح جاده‌ها به وجود می‌آورند و این نهاد مردمی سعی دارد از طریق اقدامات آموزشی تخلفات را کاهش داده و تصادفات رانندگی را به حداقل برساند. مانی‌فر، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در سال ۸۵ تعداد کشته‌های جاده‌ای استان قزوین ۶۷۲ نفر بوده که این آمار در سال ۹۲ به ۲۸۹ نفر رسیده است، این در حالی است که میزان تردد از ۲۰ میلیون خودرو در سال ۸۵ به ۶۰ میلیون خودرو در سال ۹۲ افزایش یافته است.

مانی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: قزوین پنجمین استان کشور در تاسیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها است و امیدواریم با راه‌اندازی تشکل‌های مردمی در کاهش سوانح رانندگی در تلفات جاده‌ای دراستان نقش موثری ایفا کنیم.