دنیای اقتصاد، مشهد: معاون اقتصادی شهرداری مشهد از پرداخت سود قطعی ۴۸/۲۹ درصدی به خریداران اوراق مشارکت شهرداری خبر داد. به گزارش روابط عمومی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، محمدرضا مزجی با اعلام این خبر افزود: در سال ۱۳۸۷ مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به مردم عرضه شد که ۱۰۰ میلیارد تومان از این اوراق برای نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای اجرای طرح میدان شهدا هزینه شد. وی اظهار کرد: سود علی‌الحساب این اوراق منتشره ۱۸ درصد بود که در سال ۹۱ سررسید و با همه دارندگان اوراق تسویه شد. رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد ادامه داد: سازمان حسابرسی به‌عنوان امین اوراق، مبلغ سود قطعی سالانه این اوراق مشارکت منتشر شده را ۳۷/۲۵ درصد تعیین کرده است که در این حالت به‌ازای هر سال مبلغ ۳۷/۷ درصد سود مازاد بر ۱۸ درصد به دارندگان این اوراق تعلق می‌گیرد.

مزجی شهرداری مشهد را اولین پرداخت‌کننده سود قطعی به خریداران اوراق مشارکت در میان شهرداری‌های کشور معرفی و بیان کرد: امسال برای چهارمین سال متوالی است که سود قطعی به خریداران اوراق مشارکت شهرداری مشهد پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: دارندگان این اوراق مشارکت می‌توانند تا ۳۰ آبان‌ماه با در دست داشتن برگه تسویه حساب نهایی اوراق، کارت ملی و شناسنامه به شعب منتخب بانک ملت مراجعه کنند تا در مجموع ۴ سال، سودی حدود ۳۰ درصد را دریافت کنند.

مزجی با اظهار امیدواری از اینکه مردم در خرید اوراق مشارکت آینده شهرداری مشهد نیز حضور فعال داشته باشند، خاطرنشان کرد: خرید اوراق مشارکت شهرداری مشهد توسط مردم یک معامله برد- برد است، زیرا هم پروژه‌های شهری انجام شده و شهری آبادتر خواهیم داشت و هم مردم از سود مادی خوب و سود معنوی سرشار حاصل از آبادانی شهر آسمانی امام رضا(ع) بهره‌مند خواهند شد.