گروه بنگاه‌های اقتصادی- معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از امکان استفاده طرح‌های نیمه تمام، توسعه‌ای و سرمایه در گردش منطقه آزاد قشم از اعتبارات استانی هرمزگان، خبر داد. سید علی اکبر طاهایی در بازدید از کارخانه سوپر پایپ در شهرک صنعتی طولای قشم افزود: یک‌هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای کل استان هرمزگان از جمله منطقه آزاد قشم در حوزه طرح‌های نیمه تمام، توسعه‌ای و سرمایه درگردش اختصاص یافته است.

وی افزود: فعالان حوزه صنعت در منطقه آزاد قشم می‌توانند از امکانات اعتبارات استانی در زمینه طرح‌های نیمه تمام، توسعه‌ای و سرمایه در گردش خود، استفاده کنند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: راهکارهای مربوط به حوزه صنعت در مناطق آزاد کشور، توسط دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در حال بررسی است.

وی از همدلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تقویت نقش مناطق آزاد کشور در اقتصاد کلان ملی به عنوان استراتژی دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: الحاق جزیره هرمز به منطقه آزاد قشم و تصویب بخشی از جزیره هنگام به عنوان منطقه ویژه اقتصادی بخشی از این همدلی ها و رویکرد تعاملی است.

طاهایی اظهار امیدواری کرد: با جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد قشم که در مسیر کریدور شمال - جنوب واقع شده و اتمام پروژه ملی پل خلیج فارس و اتصال قشم به بندرعباس از طریق زمین و ریل، این منطقه نقش مهم خود را در حوزه ترانزیت و هاب کالا با هدف تقویت اقتصاد ملی انجام دهد.