دنیای اقتصاد، ورامین: شهردار جوادآباد از اجرای طرح «ایران مینیاتور» در این شهر خبر داد و گفت: دو جلد از طرح «ایران مینیاتور» توسط مشاور سرمایه‌گذاران این طرح به شهردار و مدیران شهری جوادآباد تحویل داده شد. مهدی کچویی اظهار کرد: این طرح در یک مجموعه پارک تفریحی ۱۳۰ هکتاری که زمین آن را اداره کل منابع طبیعی در اختیار شهرداری قرار داده اجرا خواهد شد.

وی در توضیح این طرح گفت: ایران مینیاتور طرحی شبیه نقشه ایران با همان شرایط و استان‌ها است که قرار است در این مجموعه پارک تفریحی اجرا شود و در آن چند المان از هر استان انتخاب شده که به صورت ماکت در فضایی که در نظر گرفته شده است ساخته می‌شود.

وی افزود: تقریبا به هر استان ۳ تا ۴ هکتار زمین تعلق گرفته و ایران کوچک در آنجا به نمایش گذاشته می‌شود و به‌طور مثال این طرح از استان اصفهان، ۳۳ پل و میدان امام (ره) و از استان تهران برج آزادی و برج میلاد ساخته می‌شود و مردم می‌توانند با ورود به این محوطه، آثار تاریخی، فرهنگی و دینی هر استان را ببینند و از طرف دیگر مجتمع اقامتی، گردشگری و رستوران‌های مختلف در کنار آنها احداث می‌شود. وی ادامه داد: این طرح بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم دارد و اکنون در مرحله طرح اولیه است و هزینه آن توسط بخش خصوصی تامین می‌شود و زمین این طرح را اهالی جوادآباد تحویل سرمایه‌گذاران خواهند داد.