دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: استاندار کرمانشاه گفت: باید با روش‌های علمی و کارشناسی شده با موضوع قاچاق کالا و ارز مقابله شود. مهندس ابراهیم رضایی بابادی در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالای استان افزود: خوشبختانه، اقدامات اساسی به‌منظور مقابله با قاچاق سوخت در استان صورت گرفته است؛ اما برای این موضوع باید روش‌های علمی و کارشناسی را در دستور کار داشته باشیم.

وی مقابله با قاچاق سوخت و کالا را موضوعی بسیار مهم و اساسی در توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و فراهم شدن بسترهای لازم برای استقرار و معیشت مردم مرزنشین عنوان و اظهار کرد: مقابله با سوخت موضوعی بسیار مهم و اساسی است؛ زیرا عواید و فواید آن منجر به رشد سرمایه‌گذاری و تولید و همچنین ایجاد بسترهای لازم برای استقرار و معیشت مردم مرزنشین خواهد شد؛ از این رو با قاچاق سوخت باید با روش‌های علمی، کارشناسی و حداقل هزینه‌ها برخورد کرد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: درآمد پایدار برای مرزنشینان با رونق اقتصادی و گسترش تجارت و توسعه بازارچه‌ها حاصل می‌شود؛ از این رو باید تلاش کنیم که ضمن شکل‌گیری استقرار و سکونت مردم همراه با معیشت مناسب، فواید حاصله از فواید صرفه‌جویی در مقابله با قاچاق سوخت را در ایجاد سرمایه‌گذاری‌ها که اشتغال پایدار در مناطق مرزی را به دنبال دارد، به‌کار گیریم.

وی تاکید کرد: به‌منظور مقابله با قاچاق سوخت که منافع مردم و کشور را به دنبال دارد، هرگز کوتاه نخواهیم آمد.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری نیز در این جلسه از مطرح شدن الگوی طرح مقابله با قاچاق سوخت استان کرمانشاه در کشور خبر داد و گفت: طرح پایش سوخت استان که با حمایت و برنامه‌ریزی‌های صحیح مدیریت ارشد استان صورت گرفته و در کرمانشاه طراحی شده، به‌زودی در مرکز کشور برای دیگر استان‌های مرزی کشور ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

وی انجام شدن قاچاق سوخت را به جهت تفاوت زیاد قیمت سوخت در ایران و مقایسه آن در کشور عراق و دیگر کشورها عنوان کرد و گفت: بحث قاچاق سوخت متاثر از یکسری عوامل مختلف ازجمله تفاوت قیمت زیاد آن در مرز است؛ بنابراین ما در استان کرمانشاه طرحی را تدوین کرده‌ایم که خوشبختانه به صورت الگو برای اجرا درآمده است.

حیدری بیان کرد: بر اساس طرح پایش سوخت که طی ۷ ماه گذشته در استان اجرایی شده است اقدام به شناسایی کوپن‌های سوخت در مناطق مختلف شده است و بر اساس آن مشاهده شد که بسیاری از افراد دارای کوپن از شبکه گازرسانی برخوردار هستند؛ از این رو اقدام به حذف این کوپن‌ها کردیم که خوشبختانه، از این طریق ۵۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی حاصل شده است. حیدری ادامه داد: همچنین طرحی تدوین کرده‌ایم که بر اساس آن بخشی از عواید فروش نفت و گازوئیل به خود مردم مرزنشین اختصاص یابد؛ زیرا این موضوع علاوه‌بر اینکه در کاهش قاچاق سوخت تاثیر بسزایی دارد، از سوی دیگر منجر به استقرار مردم مرزنشین در مناطق خواهد شد که از این طریق امنیت در مرزها نیز افزایش می‌باید.