دنیای اقتصاد، اصفهان، مجید مجیدی نژاد: معاون مالی و اداری شهرداری اصفهان گفت: اصفهان کارت برای تبادل و تسهیل دادوستدهای خرد داخلی در شهر اصفهان برقرار شد. مرتضی حسام‌نژاد در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» اظهار کرد: از آنجا که یکی از مشکلات رایج و دیرپای شهری کمبود پول خرد می‌باشد با هدف تسریع در زمان تبادلات مالی شهروندان از کارت اصکارت (اصفهان کارت) استفاده شده است. وی با اشاره به افزایش روز افزون کاربردهای این کارت در فرآیند توسعه خدمات شهری با افزایش تعداد پذیرنده‌های اصکارت در شهر اصفهان علاوه‌بر اتوبوس‌ها و تاکسی‌های درون شهری، اصکارت قابلیت استفاده در بیش از ۲۵۶ مورد از پرداخت‌های گوناگون را در سطح شهر داراست، ادامه داد: در شهر اصفهان در حال حاضر سیستم حمل‌ونقل اتوبوسرانی، باغ پرندگان، مراکز اجاره دوچرخه به دستگاه‌های استفاده از این کارت تجهیز شده‌اند.

معاون مالی و اداری شهرداری اصفهان اضافه کرد: در گام‌های بعدی در سایر سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی درون شهری، پارکینگ‌های عمومی، پارک حاشیه‌ای، کلیه مراکز تفریحی

(تله کابین، باغ گل‌ها، بولینگ، استخر و....) و پارک‌ها و شهربازی‌ها اصکارت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حسام نژادگفت: شهرداری اصفهان با توجه به لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای گسترش شهر الکترونیکی اقدام به استفاده از کارت‌های بلیت الکترونیکی در سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر کرده است.

با توجه به استقبال و مزیت‌های ایجاد شده ناشی از اجرای این روش در سیستم حمل‌ونقل، شهرداری اصفهان گسترش استفاده از کارت‌های الکترونیکی را در پرداخت‌های خرد در دستور کار خود قرار داد.

وی با اشاره به موارد استفاده از کارت شهروندی اصکارت گفت: خدمات قابل ارائه با اصفهان کارت اعم از بلیت الکترونیکی اتوبوس‌های شهری، باغ پرندگان و امانت دوچرخه به‌وسیله کارت‌های قبلی تحت‌عنوان کارت الکترونیکی حمل‌ونقل نیز قابل ارائه خواهد بود.

معاون مالی و اداری شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان بعد از الکترونیکی کردن سیستم پرداخت اتوبوسرانی با طراحی و ارائه گسترده کارت شهروندی اصکارت به دنبال گسترش استفاده از این کارت به‌عنوان کیف پول الکترونیکی در شهر می‌باشد، خاطرنشان کرد: در واقع شهرداری اصفهان به‌منظور رفاه بیش از پیش شهروندان در جهت سهولت مبادلات و تحقق شهر الکترونیکی درصدد است طرح اصفهان کارت را به‌طور کامل اجرایی کند.

حسام‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر سه میلیون و ۳۰۰ هزار اصکارت در اختیار شهروندان اصفهانی قرار گرفته است که با استفاده از آن خدمات رایج و رو به گسترش آن بهره‌مند

خواهند شد.