دنیای اقتصاد، سنندج، فرزاد نویدی: مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان از آماده‌سازی تعداد ۲۰ هزار و ۷۵۰واحد مسکن مهر کردستان تا پایان سال‌جاری خبر داد. رسول مالمیر افزود: در سال گذشته بیش از پنج هزار واحد مسکن مهر در استان آماده بهره‌برداری بود که این تعداد تاکنون به بیش از ۲۰ هزار واحد افزایش یافته و در صورت اجرای تاسیسات زیربنایی افتتاح شده و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی افزود: اکنون بیش از ۲۸ هزار واحد مسکن مهر در استان در مرحله نازک‌کاری و اتمام کار و از این تعداد ۲۱ هزار و ۶۴۰ واحد آماده افتتاح و بهره‌برداری است. او گفت: تعداد پروژه‌های مسکن کردستان ۴۷ هزار و ۳۴۰ واحد است که تعداد ۳۵ هزار و ۲۹۱ واحد آن مربوط به مسکن مهر، یک هزار و ۱۲۱ واحد مربوط به بافت فرسوده و تعداد ۱۰ هزار و ۹۲۸ واحد نیز مربوط به مسکن روستایی است. وی گفت: جمع کل پروژه‌های مسکن مهر استان کردستان با احتساب پروژه‌های آماده‌سازی شده شامل ۶۸ هزار و ۹۰ واحد است که امیدواریم با برطرف شدن مشکل تاسیسات زیر بنایی تمامی این پروژه‌ها به متقاضیان تحویل تا مشکل مسکن اقشار کم‌درآمد جامعه حل شود. او به تعداد کل قراردادهای فروش اقساطی توسط شعب بانک مسکن اشاره کرد و گفت: تعداد کل این قراردادها برای مسکن مهر ۱۵ هزار و ۸۸۶ مورد، برای بافت فرسوده یک هزار و ۹۲ مورد و برای مسکن روستایی ۱۰ هزار و ۳۷۸ مورد است.

وی گفت: تعداد کل قراردادهای آماده‌سازی مسکن مهر کردستان چهار هزار و ۴۵۹ مورد بوده است که مبلغ فروش اقساطی آن ۴۴ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال است که با مشارکت بانک مسکن و متقاضیان، این قراردادها منعقد شده است.