دنیای اقتصاد، همدان، مجید ملکیان: همایش خانواده و مقابله با ایدز با شعار «درمان اچ‌آی‌وی همه‌گیری را مهار می‌کند پیشگیری کنید، درمان کنید، زندگی کنید» در همدان برگزار شد. معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان در این همایش گفت: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری دولت اهتمام ویژه دارد تا سیاست‌های ابلاغ شده در حوزه سلامت را در قالب طرح تحول نظام سلامت اجرایی کند و در این مسیر دولت شرایط راحتی از نظر تامین منابع ندارد. محمدابراهیم الهی‌تبار افزود: وضعیت خزانه محدود، حجم پروژه‌های عمرانی نیمه تمام، رشد اقتصادی و تورم کشور در شرایط عادی قرار ندارد و دولت اهتمام دارد تا با نظر صاحب‌نظران و کارشناسان از این مرحله عبور کند. معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان تصریح کرد: برای مهار این بیماری خانمان‌سوز حرکت جمعی نیاز است و با وجودی که از راه انتقال این بیماری از طریق اعتیاد تزریقی جلوگیری شده، اما در مواد مخدر روانگردان موارد ابتلا شدت یافته است.

وی با بیان اینکه دولت با منابع محدود توانسته آرامش را در کشور در حوزه سلامت و اقتصاد حاکم کند، گفت: مردم به دولت امیدوار هستند و دولت نیز با کمترین امکانات می‌تواند بهترین فضا را ایجاد کند، بنابراین جریان‌های سیاسی اجازه دهند تا دولت با آرامش بیشتری برنامه‌های خود را عملیاتی کند.

وی عنوان کرد: شرایط اجتماعی، وضعیت فرهنگی، نوع و عوامل بروز بیماری اچ‌آی‌وی سبب شده که این بیماری در جامعه مخفی بماند و بروز آن در افراد، کار را برای کنترل و پیشگیری سخت کرده است. معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان بیان کرد: بروز بیماری اچ‌آی‌وی در جامعه را باید به‌عنوان یک واقعیت بپذیریم و هرچه وجود این بیماری ویروسی کتمان شود، در جامعه روند افزایشی پیدا می‌کند.