دنیای اقتصاد، اصفهان، علیرضا پویانسب: استاندار اصفهان گفت: به‌زودی یک خط ایرلاین هوایی اختصاصی به نام اصفهان افتتاح می‌شود که جزئیات دقیق‌تر و بیشتر آن در روزهای آینده اعلام خواهد شد. رسول زرگرپور با اشاره به افزایش ورود گردشگران خارجی به استان تاکید کرد: باید در تجهیز امکانات لازم فرودگاهی و خطوط هوایی مناسب و باکیفیت، تسریع در احداث CIP و توسعه مسافربری خارجی فرودگاه اصفهان و ایجاد بسترهای لازم در این عرصه برای ورود بیشتر گردشگران خارجی، اقدامات قابل‌قبولی صورت گیرد.

وی در ادامه ضمن ابراز تاسف از اینکه به‌رغم تلاش‌های صورت‌گرفته، همچنان مشکلاتی در حمل‌ونقل و رانندگی وجود دارد؛ اظهار کرد: این مشکلات در دو گروه ملی و استانی مطرح می‌شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در صورت دسته‌بندی موضوعات، مشکلات استانی موجود با هماهنگی نهادهای دیگر حل و فصل خواهد شد، افزود: مدیریت استان می‌تواند با ارتباطات خود مشکلات ملی را نیز به دولت انتقال دهد.

وی تاکید کرد: بخش حمل‌ونقل بار و مسافر استان اصفهان طبق آمارها و گزارش‌های رسمی کشور دارای جایگاه رفیعی است؛ به نحوی که حدود ۴۴ میلیون تُن بار از شریان‌های حیاتی استان عبور می‌کند.

زرگرپور تصریح کرد: استان اصفهان رتبه نخست این بخش را در کشور دارد و ۲۰ درصد از کل جمعیت مسافران کشور از استان اصفهان عبور کرده که پس از تهران و مشهد در جایگاه سوم قرار گرفته است. زرگرپور با بیان اینکه استان از لحاظ تعداد مجتمع‌های بین‌راهی، پایانه‌ها و ناوگان و رانندگان دارای رتبه نخست در کشور است، گفت: بنابراین استان اصفهان از حیث بخش حمل‌‌ونقل جاده‌ای دارای یک سرمایه عظیم و قابل‌ تقدیر است و وظیفه است که مسوولان آن را ارج نهند. استاندار اصفهان همچنین در دیدار مدیرکل راه و شهرسازی و مدیران کل بخش‌های مختلف راه و ترابری و مسکن استان نیز اظهار کرد: اجرای طرح مجریان ذی‌صلاح یکی از ضروری‌ترین مسائلی است که سازمان نظام مهندسی استان اصفهان باید در اسرع وقت انجام دهد و در صورتی که این امر مهم صورت نگیرد، همه زحمات قبلی در امر استانداردسازی مصالح و کیفی‌سازی ساخت و سازها به هدر خواهد رفت. مدیر ارشد استان با انتقاد از عدم تحقق این مهم تا کنون، افزود: این امر همت بسیار مضاعفی می‌طلبد که باید در اسرع وقت در سطح استان محقق شود. استاندار اصفهان به اهمیت جاده‌های ریلی اشاره کرد و گفت: اهمیت جاده ریلی از جاده آسفالته کمتر نیست و با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت یازدهم در بخش جاده ریلی کشور، می‌طلبد که استان اصفهان در این عرصه فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های بیشتری داشته باشد.