دنیای اقتصاد، اصفهان: مدیرعامل مرکز حامیان فرش دستباف ایرانی از استقرار بزرگ‌ترین کارگاه فرش دستباف کشور در اصفهان به‌منظور اجرای پروژه بزرگ تلویزیونی «تار و پود» خبر داد. حجت‌الاسلام سیدمهدی مدنیان در این باره گفت: در این کارگاه یکصد دار قالی دایر خواهد شد و ۴۰۰ بافنده در دو شیفت کاری، بافت یکصد تخته فرش ۵/۱ در یک متر را انجام خواهند داد. در ترنج و مرکز این فرش‌ها، نقش برندهای برتر استان به ابعاد ۴۰ در ۴۰سانتی‌متر نقش خواهد بست.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم در این برنامه تلویزیونی و با بافت این فرش‌ها، تلفیق هنر و فرهنگ با اقتصاد را به نمایش گذاشته و ترسیم کنیم، ادامه داد: در این برنامه که الهام گرفته از شعار سال جاری است، مجریان و هنرمندان موفق و برجسته تلویزیون کشور، در طول هفته دو بار و هر بار به مدت یک ساعت میهمان مردم اصفهان و بینندگان برنامه خواهند بود و برنامه قصد دارد از این طریق ظرفیت‌های این هنر-صنعت را به مردم و مسوولان یادآوری کند.

وی در خصوص مشارکت برندهای اقتصادی استان در این پروژه اظهار کرد: بسیاری از تبلیغاتی که برای برندهای اقتصادی انجام می‌شود، گذرا و مقطعی است اما ترسیم نقش برندها در مرکز این فرش‌ها علاوه‌بر آنکه نگاه فعالان اقتصادی را به صنعت فرش و ظرفیت‌های این هنر ماندگار جلب خواهد کرد، باعث ماندگاری برندها در قاب یک هنر اصیل خواهد شد و این نقش هنرمندانه سالیان سال ماندگار خواهد ماند.

مدنیان اظهار کرد: فرش‌های بافته شده به‌عنوان هدیه برنامه به صاحبان برندها اعطا می‌شود.

برنامه تلویزیونی «تار و پود» برنامه‌ای با آیتم‌های متنوع است که به‌زودی از شبکه اصفهان پخش خواهد شد.