دنیای اقتصاد، سمنان: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان از آماده بهره‌برداری شدن ۱۵ پروژه به مناسبت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱۶ میلیارد ریال اجرا شده است.

سیدعلی اکبر صباغ افزود: خط ۶۳ کیلوولت شاهرود - بسطام، ۱۰ پروژه توسعه، اصلاح و بهینه‌سازی تاسیسات‌شبکه‌های انتقال و فوق توزیع و احداث سامانه تولید انرژی الکتریکی فتوولتائیک (خورشیدی) ۲۰ کیلوواتی از جمله این پروژه‌ها است.

وی با تشریح عملکرد این شرکت در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید متذکر شد: از مرداد ۹۲تا بهمن امسال ۴۰ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۳۲۷ میلیارد ریال در این استان اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است.

صباغ اجرای چهار پروژه احداث، توسعه و افزایش ظرفیت و قدرت پست‌های انتقال و فوق توزیع به ظرفیت ۵۷۰ مگاوات، پنج پروژه احداث خطوط فوق توزیع به طول ۹۶ کیلومتر، دو پروژه در حوزه انرژی‌های نو و نصب سامانه‌های خورشیدی به ظرفیت ۱۰۰ کیلوولت و ۲۹ پروژه توسعه، اصلاح و بهینه‌سازی و نیز دیسپاچینگ و مخابرات را از این دست پروژه‌ها برشمرد. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان، به توسعه شبکه برق استان سمنان اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح‌های توسعه، سمنان هم‌اکنون به شاهراه تبادل انرژی در کشور و بین استان‌های خراسان رضوی، گلستان و مازندران تبدیل شده است.