«فولاد اکسین» الگو در زمینه  حفظ و توسعه محیط‌زیست

دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست از شرکت فولاد اکسین خوزستان به‌عنوان الگویی در صنــعت کشور در زمینه حفــظ و توسعـه محیط‌زیست و نیز رعایت مسائل زیست‌محیطی نام برد. احمدرضا لاهیجان‌زاده در عین حال با اشاره به فعالیت ۵۰ صنعت بزرگ در خوزستان گفت: این آمادگی در اداره کل محیط زیست استان وجود دارد که از مدیریت HSE (ایمنی بهداشت محیط‌زیست) و نظرات کارشناسی این صنایع استفاده کنیم.

لاهیجان‌زاده همچنین تاکید کرد: صنایع بزرگ خوزستان باید تا پایان امسال به سیستم آنلاین محیط‌زیست تجهیز شوند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان نیز از اجرای پروژه ریلی در این شرکت برای جابه‌جایی مواد و محصولات به‌منظور کاهش هزینه‌ها و نیز حفظ محیط‌زیست خبر داد.

عزیز قنواتی افزود: برای اجرای این پروژه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود که با جابه‌جایی ۲ میلیون تن محصول در رفت و برگشت در مصرف انرژی ۴۰میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی همچنین از احداث جاده ویژه حمل مواد و محصولات در فولاد اکسین با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: این اقدام هم در چارچوب مسائل زیست‌محیطی اجرا می‌شود.

قنواتی خاطرنشان کرد: امسال در مجموع ۸۰ میلیارد ریال برای کاهش آلایندگی و حفظ محیط‌زیست در شرکت فولاد اکسین خوزستان هزینه می‌شود.