دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: رئیس اتاق بازرگانی ازمیر گفت: ایران قدرت بزرگ منطقه است و امیدواریم با توجه به مناسبات فرهنگی و برادرانه دو کشور، مناسبات اقتصادی دو کشور نیز توسعه یابد. اکرم دمیرتاش در دیدار با هیات اعزامی از استان قزوین که در دانشگاه اکونومی وابسته به اتاق بازرگانی ازمیر صورت گرفت، ضمن اعلام آمادگی شرکت‌های تولیدی و بازرگانی برای شرکت در نمایشگاه قزوین خواستار توسعه روابط اقتصادی شد.

در این دیدار مهندس مجید کوروش‌زاده، دبیر اتاق بازرگانی قزوین نیز با تشریح موقعیت اقتصادی و جغرافیایی استان قزوین خواستار همکاری اتاق بازرگانی ازمیر برای صادرات محصولات استان قزوین به ترکیه و اتحادیه اروپا شد.

در ادامه حضور هیات ایرانی در کشور ترکیه و طی دیدار این هیات با رئیس دانشگاه ماردین ترکیه مقرر شد؛ با همکاری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) کرسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه ماردین ترکیه دایر شود.

همچنین در دیدار هیات اعزامی قزوین از منطقه آزاد ازمیر، عضو هیات‌مدیره منطقه آزاد ازمیر از اعلام آمادگی منطقه آزاد تجاری ازمیر برای همکاری با اتاق بازرگانی قزوین به‌منظور ایجاد مرکزی برای صدور کالا‌های ایرانی خبرداد.