فعالیت منطقه ویژه اقتصادی قصر شیرین شهریور سال آینده آغاز می‌شود

دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات ایجاد پروژه‌های زیرساخت دیوار محوطه منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین در فاز اول به سطح ۳۰۰هکتار با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال آغاز شد. مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین در این مراسم ابراز امیدواری کرد که فعالیت اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین شهریور سال آینده آغاز شود.

حبیب دباغ در خصوص آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین گفت: عملیات عمرانی و احداث زیرساخت‌های منطقه از حدود سه یا چهار ماه قبل آغاز شد، اما مهم‌ترین موضوع در مورد این منطقه آغاز فعالیت اقتصادی است.

وی ادامه داد: واگذاری زمین به متقاضیان نیز از اوایل سال آینده آغاز می‌شود.

مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین با بیان اینکه تاکنون چند واحد برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند، یادآور شد: واحدها باید تحمل کنند تا زمین‌ها آماده‌سازی شوند و پس از آن به‌زودی مقدمات واگذاری زمین فراهم خواهد شد. دباغ افزود: مقرر شده تا زمین‌ها با قیمت و تسهیلات مناسب در اختیار متقاضیان قرار گیرد، اما قطعا حضور در این منطقه ویژه اقتصادی مزیت‌هایی دارد که زمین در برابر آن چیز زیادی نیست، اما هر سرمایه‌گذاری که تمایل داشته باشد به اندازه کافی زمین در اختیارش قرار خواهد گرفت.

وی درخصوص معرفی منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین به‌عنوان منطقه آزاد تجاری نیز تصریح کرد: کار مطالعاتی ارتقای این منطقه به منطقه آزاد تجاری آغاز شده و امیدواریم تا اوایل سال آینده به نتیجه برسد.

این مسوول از قصرشیرین به‌عنوان دروازه تجارت کرمانشاه یاد کرد که از گذشته نیز قدمت تجاری داشته‌است.

دباغ معتقد است: با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی یا منطقه آزاد تجاری در قصرشیرین، نه‌تنها این شهرستان، بلکه کل استان شاهد رونق و شکوفایی خواهد بود.

وی با اشاره به معافیت‌های گمرکی و امتیازهایی که برای مناطق ویژه اقتصادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: این شرایط می‌تواند زمینه حضور بسیاری از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را فراهم کند.