دنیای اقتصاد، ارومیه، بهاره پورعلی: معاون عمرانی و محیط زیست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های توسعه ۱۰ شهرک صنعتی فعال در استان در آینده نزدیک خبر داد. رسول نوروزی از برنامه‌ریزی برای توسعه و ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: به این منظور توسعه شهرک‌های صنعتی فاز یک، دو و سه ارومیه، قره ضیاءالدین، بوکان، میاندوآب، نقده، سردشت، مهاباد و پیرانشهر در برنامه توسعه شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه در ماکو نیز به‌دلیل اتمام زمین واگذاری در شهرک صنعتی شماره یک، عملیات اجرایی زیرساخت‌های شهرک شماره ۲ در دست انجام است، اظهار کرد: تامین آب، برق، گاز و راه دسترسی در اولویت برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی بوده که در همه واحدها این زیرساخت‌ها تامین شده است. معاون عمرانی و محیط‌زیست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی با بیان اینکه نهضت احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان آغاز شده، اعلام کرد: هم‌اکنون عملیات احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در ۱۰ شهرک به مرحله اجرا درآمده است. نوروزی با اشاره به اینکه در حال حاضر تصفیه خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی ارومیه یک و دو، خوی و مهاباد در حال بهره‌برداری است، ادامه داد: تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی بوکان، سلماس و میاندوآب تا پایان سال‌جاری و ماکو و شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه نیز در سال ۹۴ آماده افتتاح و بهره‌برداری می‌شوند.

وی از اتمام مراحل مطالعاتی احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی سردشت و پیرانشهر خبر داد و با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار آماده آغاز عملیات اجرایی این طرح‌ها هستیم، ادامه داد: متاسفانه همکاری برخی از واحدهای صنعتی در استفاده بهینه از تصفیه خانه‌های فاضلاب در شهرک‌های صنعتی مناسب نیست.