دنیای اقتصاد، اصفهان: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: افزایش ۲۰ درصدی کرایه تاکسی در اصفهان به تصویب شورای اسلامی شهر رسید. علیرضا صلواتی با اشاره به تصویب کلیات لایحه افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در شهر اصفهان اظهار کرد: این لایحه آخرین روزهای سال ۹۳ به شورای اسلامی شهر اصفهان فرستاده شده و در نهایت با بررسی در کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر به تصویب رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نرخ کورس اول تاکسی در اصفهان ۳۴۳ تومان بود و در حال حاضر با توجه به افزایش نرخ به ۴۱۳ تومان افزایش یافته است، اضافه کرد: به این منظور شاید برای شهروندان پرداخت این مبلغ امکان‌پذیر نباشد، اما با توجه به سیاست‌های سال‌جاری مبنی بر استفاده همگانی از سامانه پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی این مبلغ قابل پرداخت خواهد بود. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به نصب تاکسیمتر روی بیش از ۶۰ درصد از تاکسی‌های شهر اصفهان افزود: ۷۰ درصد از رانندگان تاکسی نیز برای دریافت این دستگاه ثبت نام کرده‌اند و تا تابستان سال جاری پرونده سامانه هوشمند بسته خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اعمال قانون و مجازات‌های در نظر گرفته شده برای رانندگان تاکسی متخلف در اصفهان بیان کرد: به این منظور براساس مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان رانندگان متخلف طی سه بار متوالی اخطار کتبی دریافت خواهند کرد که برای بار اول اخطار کتبی با درج در پرونده همراه با جریمه نقدی از ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار ریال است.

صلواتی با تاکید بر اینکه رانندگان متخلف برای دومین بار علاوه‌بر اخطار کتبی تا سقف چهار میلیون ریال نیز جریمه خواهند شد، افزود: رانندگان متخلف در صورت تکرار تخلف برای سومین بار علاوه‌بر اخطار کتبی و درج در پرونده به مدت یک تا سه ماه قادر به فعالیت نخواهند بود همراه با ضبط مجوز و همچنین محکوم به پرداخت جریمه‌ای معادل دو برابر جریمه مرحله قبل خواهند بود. وی ادامه داد: متخلفانی که برای چهارمین بار مرتکب تخلف شوند علاوه‌بر جرایم مراحل قبل تخلفات صورت گرفته، به مدت ۶ ماه پروانه تاکسیرانی آنها ضبط خواهد شد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه تمام رانندگان تاکسی ملزم به استفاده از سامانه الکترونیکی هستند، ادامه داد: در این راستا شهروندان هرگونه تخلف درخصوص استفاده از سامانه هوشمند را به ۱۳۷ یا سازمان تاکسیرانی اطلاع دهند.