توصیه صادراتی وزیر صنعت به کرمانشاه

دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه معاونان، نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، مدیران، مسوولان استانی و روسای بانک‌های عامل از سایت ذوب‌آهن بیستون که در حال اجرا است و خط نورد تولید تیرآهن مجتمع جهان فولاد غرب دیدن کرد. محمدرضا نعمت‌زاده در خصوص اینکه مجتمع تولیدی جهان فولاد غرب طی چهار سال اخیر توانسته است روند رو به رشدی در افزایش میزان صادرات خود داشته باشد، ابراز خرسندی کرد.

وی گفت: توصیه می‌کنم صنعتگران و دانشجویان استان و کشور از این پروژه دیدن کنند و از ابتکار عمل و خلاقیت مدیریت و کارکنان این واحدصنعتی بیاموزند.

وی افزود: این چنین بازدیدهایی موجب تشویق سایر سرمایه‌گذاران می‌شود و مسیر توسعه اقتصادی را به آنها نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه استان‌های مرزی مانند کرمانشاه در صادرات پتانسیل و ظرفیت بالایی دارند، گفت: با توجه به سهولت دسترسی استان‌های مرزی به بازارهای خارجی باید سرمایه‌گذاری صنعتی صادرات محور در این استان‌ها رونق بگیرد.

نعمت‌زاده در حاشیه بازدید از واحد تولید میلگرد شرکت سیما فولاد جهان اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در کشور باید با نگاه صادرات محور انجام شود.

وی از اینکه ماشین‌آلات این واحد صنعتی توسط کارکنان شرکت جهان صنعت کرمانشاه(از واحدهای وابسته به گروه صنعتی- بازرگانی شکری) با بهره‌گیری از آخرین روش‌های روز دنیا، بومی‌سازی و ساخته شده است، ابراز خرسندی کرد.

این به آن معنا است که شرکت از واردات برخی قطعات و دستگاه‌ها بی‌نیاز شده و در این امر به خودکفایی رسیده است که این خود مزیتی مهم به‌شمار می‌رود و مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی است که مهم‌ترین راه‌حل برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است.

عضو هیات‌مدیره شرکت جهان فولاد غرب نیز در ادامه عنوان کرد: با تولید محصول باکیفیت و فروش آن در بازارهای داخلی نه‌تنها اجازه خروج ارز را نمی‌دهیم؛ بلکه با حفظ ارزش افزوده آن در داخل کشور به حیات اقتصاد و بهبود فضای کسب و کار کمک می‌کنیم.

وی افزود: صادرات محصولات این شرکت به کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان با ارز آوری همراه است و امیدواریم صنعت کشور، افقی را تجربه کند که از فروش نفت که سرمایه بین نسلی است بی‌نیاز شویم.