دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، ضمن تبیین اهداف و برنامه‌های سازمان، فعال‌کردن واحد‌های صنعتی و معدنی راکد و نیمه‌فعال را از عمده برنامه‌های سازمان درسال جدید عنوان کرد. مهندس رحیمی با اشاره به اینکه ۹۰۰ واحد صنعتی در استان وجود دارد و سال گذشته اطلاعات خوبی از واحد‌های غیرفعال و نیمه‌فعال جمع‌آوری شده است، افزود: در مجموع با همت استاندار و معاون برنامه‌ریزی استانداری ۴۲ واحد صنعتی غیرفعال دوباره به چرخه صنعت استان بازگشتند که دستاورد آن اشتغال‌زایی دوباره بیش از ۲ هزار نفر در استان بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در ادامه آمار واحد‌های صنعتی غیرفعال در استان اشاره کرد و گفت: بر مبنای آخرین اطلاعات ۲۰۰ واحد صنعتی غیرفعال در استان وجود دارد که براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و هدف‌گذاری در این خصوص برای ۶ ماه آینده قصد داریم ۴۰ تا ۵۰ واحد صنعتی را فعال کنیم و فعالیت دوباره تعدادی دیگر از این واحدها را که مشکل حقوقی و قضایی دارند، توسط دستگاه متولی پیگیری خواهیم کرد.

مهندس رحیمی افزود: براساس پروانه‌های اشتغال باید ۲۸هزار نفر در واحد‌های صنعتی استان مشغول به‌کار شده باشند که تنها ۱۸۵۰۰ نفر شاغل در واحد‌های صنعتی داریم، با توجه به پتانسیل‌های موجود استان از لحاظ کشاورزی، آب و هوا و صادرات (هم‌مرز بودن با کشور عراق) معدنی و... امیدواریم عدد اشتغال را به تعداد پروانه‌های اشتغال یعنی ۲۸ هزار نفر و بیشتر از این عدد برسانیم.

رئیس سازمان سازمان صنعت، معدن و تجارت در پایان ضمن اشاره به این مطلب که استان کرمانشاه در سال گذشته یکی از قطب‌های سرمایه‌گذاری در حوزه صنعتی کشور بود، افزود: در سال جدید نیز با توجه به برنامه‌ریزی‌های کلان کشوری و در برش استانی امیدواریم بتوانیم سرمایه‌گذاران و کارآفرینان جدیدی را جذب کنیم و شاهد رشد و شکوفایی و رونق اقتصادی در استان باشیم.