دنیای اقتصاد، کرمان، مجید نعمت‌الهی: استاندار کرمان گفت: تامین خوراک پتروشیمی کرمان، موضوعی است که راهبرد جدیدی را در توسعه شرق کشور و استان کرمان رقم می‌زند. علیرضا رزم‌حسینی در جلسه ستاد پیگیری مثلث توسعه کرمان، با اشاره به انعقاد ۷۵ هزار میلیارد تومان توافق‌نامه سرمایه‌گذاری در استان کرمان گفت: امسال همچون گذشته از حضور سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم اما اولویت نخست ما پیگیری اجرای توافق‌نامه‌های امضا شده است.

استاندار کرمان خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: اتفاقات خوبی در استان کرمان در حال رخ دادن است که آینده این استان را متحول می‌کند و همه باید کمک کنیم تا این سرمایه‌گذاری‌ها به نتیجه برسد و اجازه ندهیم سرمایه‌گذاران از حضور در کرمان دلسرد شوند. وی تاکید کرد: مدیران استان نباید تصور کنند که این قرارداد‌ها صوری است و آنها را بی‌اهمیت بشمارند. رزم حسینی اظهار کرد: با اجرای این پروژه، مشکل کویری بودن استان حل خواهد شد و حتی در صورت خشک شدن چاه‌های آب، صنعت ایجاد شده جایگزین خوبی برای کشاورزی خواهد بود.

رزم حسینی همچنین به اجرای اتوبان «کرمان ـ بافت ـ ارزوئیه ـ حاجی‌آباد» اشاره کرد و گفت: اجرای این پروژه اشتغال‌زایی زیادی را در پی خواهد داشت.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار کرمان نیز در این جلسه به بیان گزارشی از روند پیگیری طرح‌های تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری استان پرداخت و گفت: از مجموع ۲۰۰ طرح در استان کرمان ۳۸ طرح به بهره‌برداری رسیده، ۱۵۴ طرح در دست اقدام است و ۸ طرح در لیست حذفی قرار دارد. رضا سنجری با بیان اینکه طرح‌های در دست اقدام ۷۱ درصد کل سرمایه‌گذاری‌ها را به خود اختصاص داده است، افزود: این طرح‌ها ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای ۱۴ هزار و ۵۶۰ نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: طرح‌های به بهره‌برداری رسیده با سرمایه‌گذاری ۱۲۸۴ میلیارد تومان برای ۱۳۱۷ نفر اشتغال‌زایی داشته است.