دنیای اقتصاد، ارومیه، بهاره پورعلی: استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرک‌های جدید با هدف کنترل جمعیت و توزیع خدمات متوازن در مناطق مهاجرپذیر آذربایجان غربی راه‌اندازی می‌شود. قربانعلی سعادت در جلسه مشترک اعضای ستاد توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی و کمیته ساماندهی امور اجتماعی، فرهنگی و امنیتی مناطق ویژه آذربایجان غربی اظهار کرد: کنترل حاشیه نشینی در شهرهای استان یک اولویت مدیریتی به شمار می‌آید.

وی گفت: قانون‌گریزی، زمین‌خواری و تفکیک غیرمجاز اراضی توسط سودجویان و دلالان و مهاجرت‌های بی‌رویه به‌ویژه مهاجرت از روستا‌ها به شهر‌ها با هدف یافتن کار و زندگی بهتر، ریشه اصلی ظهور و گسترش حاشیه‌نشینی در شهرهای استان است.

سعادت تصریح کرد: بر همین اساس از نهاد‌ها و مراجع ذی‌ربط در استان انتظار می‌رود با استناد به قانون، با این دلالان و تفکیک‌کنندگان غیرمجاز اراضی برخورد کنند و پرونده‌های آنان را به مراجع قضایی ارجاع دهند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: پیش‌بینی، طراحی و ایجاد سکونتگاه‌های رسمی و شهرهای جدید در استان باید مورد توجه باشد و باید در مناطق و شهرهایی مانند ارومیه که مهاجرپذیر هستند و پدیده سرریز جمعیت در آن وجود دارد، سکونتگاه‌ها و شهرهای جدید برای افزایش این جمعیت در نظر گرفته شود.

استاندار آذربایجان غربی خواستار برنامه‌ریزی و همفکری فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهر‌ها برای مقابله جدی با معضل حاشیه‌نشینی در شهرهای استان شد و گفت: نباید نسبت به مسائل توسعه شهری بی‌تفاوت باشیم و لازم است با تکیه بر قانون، از توسعه حاشیه‌نشینی در استان جلوگیری کنیم.