دنیای اقتصاد، بندرعباس: در نشستی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور چند تصمیم مهم مدیریتی برای مرکز استان هرمزگان (پایتخت اقتصادی کشور) اتخاذ شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، مهندس فرشید دستوان، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه ایجاد صندوق بهسازی یکی از تصمیم‌های این جلسه به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: با ایجاد این صندوق منابع حاصل از واگذاری زمین وارد صندوق می‌شود و مستقیما در طرح‌های خود شهر هزینه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان به ۳۵۰ هکتار از اراضی شمال آزادراه شهید رجایی اشاره کرد و گفت: طبق تصمیم اتخاذ شده در این جلسه تمامی درآمدهای حاصل از این واگذاری به صندوق یاد شده واریز خواهد شد.

وی به دیگر تصمیم مهم مدیریتی در این جلسه اشاره کرد و گفت: ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله دغدغه‌های اصلی مطرح شده در حضور هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن کشور بود که مورد استقبال قرار

گرفت.

دستوان ادامه داد: ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی به‌صورت آزمایشی در چند محله اجرا می‌شود.

به گفته وی، محله‌های آیت‌الله غفاری، چاهستانی‌ها، شمال دو هزار و دوراهی ایسینی در اجرای طرح ساماندهی قرار گرفتند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ادامه داد: به پیشنهاد معاون وزیر راه و شهرسازی در اجرای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی تمامی فعالیت‌ها و تصمیم‌ها در قالب یک کارگروه با مدیریت مستقل و متشکل از همه ارگان‌های ذی‌ربط صورت خواهد گرفت.

وی هدف از این تصمیم را تمرکز و تخصصی کردن طرح عنوان کرد که با تشکیل آن نیازی به مراجعه مردم به اداره‌های مختلف نخواهد بود.

دستوان همچنین از واگذاری اراضی شهرک پیامبر اعظم (ص) در قالب ۱۰ درصد سهم شهرداری خبر داد و گفت: واگذاری این اراضی با تصمیمی که در این جلسه صورت گرفت در قالب تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای که بین استانداری، راه و شهرسازی و شهرداری بندرعباس امضا خواهد شد تحویل شهرداری می‌شود.

به گفته وی، این واگذاری به‌منظور انجام روند بازگشایی معابر، اجرا و تکمیل پیاده‌رو شهرک پیامبر اعظم (ص) توسط شهرداری بندرعباس صورت خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین به پیشنهاد اصلاح طرح‌های مشارکتی اشاره کرد و گفت: با تصمیم دست‌اندرکاران وزارت راه و شهرسازی و مسوولان استانی طرح‌های مشارکتی که به دلایلی متوقف شده یا با مشکل مواجه شده‌اند اصلاح خواهند شد.