دنیای اقتصاد، سمنان: نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی از موافقت وزیر علوم با ایجاد منطقه ویژه فناوری در شهر سمنان خبر داد. علیرضا خسروی با اشاره به جلسه اخیر خود به همراه تعدادی از مدیران سمنان با وزیر علوم گفت: وزیر علوم در این نشست موافقت خود را با ایجاد منطقه ویژه فناوری در شهر سمنان اعلام کرد.

وی اظهار کرد: صدور موافقت قطعی با ایجاد پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود. خسروی ایجاد دانشگاه فرزانگان (دانشگاه خواهران) در سمنان را ظرفیتی مناسب و کم‌نظیر برای تحصیل بانوان دانشجو در رشته‌های مختلف علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی عنوان و خاطرنشان کرد: مقام عالی وزارت علوم در این دیدار درباره حمایت از این دانشگاه و مساعدت به آن نیز قول همکاری داد.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: استان سمنان قطب دانشگاهی کشور محسوب می‌شود؛ به‌طوری که از هر ۶ نفر جمعیت استان سمنان، یک نفر در مراکز آموزش عالی مشغول به تحصیل است. خسروی با اشاره به جایگاه رفیع استان و شهرستان سمنان در بخش آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی تصریح کرد: استان سمنان بیشترین تعداد با سوادان و فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی را به نسبت جمعیت خود دارد.