دنیای اقتصاد، زنجان، اسدالله قربان‌زاده: فرماندار زنجان با تاکید بر توسعه زیرساخت‌ها با هدف رونق پایدار اقتصادی در زنجان برای ورود سرمایه‌گذاران گفت: همسو با سیاست‌های دولت تخصیص زمین برای استقرار واحدهای صنعتی را در برنامه گنجانده‌ایم. مجید فرخی از تخصیص زمین ۷۰۰ هکتاری در روستای «درلیک» این شهرستان برای تاسیس شهرک صنعتی جدید خبر داد و افزود: کلنگ‌زنی ساخت این مجموعه صنعتی انجام شده و برای پیشبرد طرح اقدامات لازم برای تملک در حال اجرا است.

وی گفت: با ساخت شهرک برق در منطقه کهناب در زمینی به مساحت۱۱۰ هکتار شاهد تبدیل زنجان به قطب برق و الکترونیک خواهیم بود. فرخی در ادامه از راه‌اندازی ناحیه صنعتی در منطقه قره پشتلو در زمینی به مساحت۴ هکتار خبر داد و درباره راه‌اندازی نواحی کارگاهی در ورودی اتوبان زنجان-تهران نیز گفت: با هدف توسعه و ترویج فروش محصولات تولیدی هنرمندان شهرستان دو ناحیه کارگاهی در محور اتوبان ایجاد می‌شود تا فضای مناسبی برای عرضه محصولات فعالان این بخش فراهم شود.

تحرک بخش مسکن

فرماندار زنجان تحرک بخش مسکن را راهکاری برای تحقق رونق بخش اقتصادی عنوان کرد و گفت: فرمانداری به‌دلیل حساسیت‌ها روی این موضوع درباره عوارض ساخت و ساز اعلام شده از سوی شورای شهر اعتراض داشت تا با بررسی مجدد به توافق نهایی رسیدیم.

وی کاهش عوارض شهری را گامی برای تحرک ساخت‌وساز و تشویق سرمایه‌گذاران برای ورود به این بخش بیان کرد و افزود: با بررسی‌هایی که فرمانداری برای توسعه این بخش داشته، برخی تعرفه‌های غیرقانونی مصوب شده از سوی شورای شهر حذف شد تا شاهد رونق ساخت‌وساز در شهر باشیم.

وی با اعلام اینکه بیش از۵۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهر زنجان وجود دارد، بیان کرد: با هدف تحرک ساخت‌وساز در این بخش سیاست شهرستان بر مبنای مداخله در بازسازی، نوسازی و تحرک ساخت و ساز است تا از توسعه افقی شهر جلوگیری کنیم.