دنیای اقتصاد، ارومیه، امیررضا علیار: مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با هدف کمک به احیای دریاچه ارومیه، اجرای طرح نقشه‌برداری اراضی حوضه آبریز دومین دریاچه شور جهان در دستور کار قرار گرفت. براساس این خبر، اجرای این طرح و سنددار شدن دریاچه ارومیه و اراضی حوضه آبریز آن، گامی اساسی برای احیا و جلوگیری از هرگونه تخلف از سوی سودجویان خواهد بود که باید از سال‌های گذشته اجرایی می‌شد.

برخی از شهرها و حتی روستاهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه، در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی واقع شده‌اند و اجرای طرح کاداستر و نقشه‌برداری اراضی حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیازمند تعامل و همکاری سازنده دستگاه‌های متولی هر دو استان است.

فیض‌الله شمس، با بیان اینکه این طرح در ۹ شهرستان از محل اعتبارات طرح احیای دریاچه ارومیه در حال اجرا است، افزود: اعتبار مصوب طرح ۱۵۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: طرح نقشه‌برداری اراضی حوضه آبریز دریاچه ارومیه در حال حاضر برای ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی آبی اجرایی می‌شود. شمس درخصوص سایر طرح‌های اجرایی احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: از سال گذشته تا اوایل خرداد سال‌جاری ۶۶ میلیارد ریال برای طرح‌های انتقال آب با لوله و احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی اجرایی شده یا در حال اجرا است.