رفع مشکل کمبود نیروی انسانی شیلات هرمزگان

دنیای اقتصاد، بندرعباس: مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه بیش از دوسوم پست‌های سازمانی شیلات هرمزگان بلاتصدی است، رفع هرچه سریع‌تر مشکل کمبود نیروی انسانی شیلات هرمزگان را خواستار شد. به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، سیدپرویز محبی در دومین ستاد توسعه استان هرمزگان که با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران و استاندار هرمزگان برگزار شد، با بیان اینکه با توجه به گستردگی فعالیت‌های شیلات استان و چشم‌انداز ترسیم شده متاسفانه به‌دلایل مختلف از نیروی انسانی کافی که به‌عنوان سرمایه هر سازمان تلقی می‌شود، محروم بوده و از تعداد ۴۶۵ پست مصوب تنها ۱۶۹ پست این اداره کل، با تصدی است، گفت: برای محقق شدن هدف‌گذاری‌های انجام شده لازم است کمک ویژه برای رفع هرچه سریع‌تر مشکل کمبود نیروی انسانی شیلات هرمزگان صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: اختصاص بخشی از جرایم قاچاق سوخت به بازسازی ذخایر آبزیان کمک قابل‌توجهی می‌کند.

محبی گفت: تکثیر و پرورش میگو، پرورش ماهیان گرمابی در منابع آبی و تکثیر و پرورش ماهیان دریایی از مهم‌ترین پتانسیل‌های شیلات در حوزه آبزی‌پروری است.

مدیرکل شیلات هرمزگان لایروبی کانال‌های آبرسان و زهکشی، آسفالت راه دسترسی، تعویض و احداث دریچه‌های یک‌طرفه، برق‌رسانی، آب شرب و احداث سیل بند را از مهم‌ترین مشکلات زیربنایی سایت‌های پرورش میگوی در حال بهره‌برداری عنوان کرد. محبی با اشاره به برنامه توسعه بیش از پیش مکانیزاسیون در مزارع پرورش میگوی استان هرمزگان(به‌ویژه دستگاه‌های غذاپاش و هواده) گفت: پیش‌بینی می‌شود با زیر کشت رفتن ۳۲۷۰ هکتار، بالغ بر ۹هزار تن تولید میگوی پرورشی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان پتانسیل مناسبی برای پرورش ماهی تیلاپیا در استخرهای ذخیره آب کشاورزی دارد، گفت: وجود تعداد قابل‌توجهی استخر ذخیره آب کشاورزی برای تامین آب موردنیاز باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی در شهرستان‌های غیرساحلی، عدم ارتباط آب خروجی این مخازن با آب‌های جاری و همچنین آب‌های آزاد، فراهم بودن شرایط مناسب برای پرورش ماهی گونه تیلاپیا بدون هرگونه مشکلات زیست‌محیطی از مهم‌ترین دلایل این مهم است.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه این استان ظرفیت تولید بیش از ۹۰ هزار تن ماهی در قفس را دارد، گفت: تاکنون بیش از ۱۱ مجوز برای پرورش ماهی در قفس و با ظرفیت کلی ۲۱۸۰۰ تن و همچنین سه مجوز تکثیر ماهیان دریایی با ظرفیت تولید ۳۵ میلیون عدد ماهی صادر شده است.