دنیای اقتصاد، بجنورد، فاطمه برزگر: عملیات اجرایی راه‌آهن اسفراین به بجنورد با حضور وزیر راه و شهرسازی در خراسان شمالی آغاز شد. عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم کلنگ‌زنی این طرح گفت: این خط از نقاب در نزدیکی سبزوار به سمت اسفراین و از آنجا به سمت بجنورد می‌رود. با موافقت رئیس‌جمهوری علاوه‌بر منابع فعلی تامین مالی این پروژه ۳۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی نیز به این پروژه اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه خط ریلی این مسیر از نقاب تا اسفراین فعال است، گفت: مناقصه‌های مربوط به اسفراین تا بجنورد و از بجنورد به سمت شیروان نیز انجام شده که فعال خواهند شد، بنابراین با اجرای این پروژه، شیروان و بجنورد به شبکه سراسری متصل می‌شوند.

علی‌اصغر بدیعی مقدم، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز طول خط راه‌آهن جوین - اسفراین - بجنورد - شیروان را ۲۱۰ کیلومتر اعلام کرد.

وی افزود: این خط آهن دارای سه بخش است که قطعه‌ اسفراین - جوین به طول ۲۵ کیلومتر و با پیشرفت ۵۰ درصدی همچنان در حال انجام است.

مهندس بدیعی مقدم افزود: مناقصه یک بخش از این راه‌آهن نیز از قاسم خان به جوین به طول ۳۳ کیلومتر انجام شده و در حال واگذاری به پیمانکار است.

وی خاطرنشان کرد: در این میان بخشی از این راه آهن از اسفراین به بجنورد به طول ۱۵ کیلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی شده و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی طول خط آهن بجنورد به شیروان را ۲۰ کیلومتر و شیروان به بجنورد را ۳۰ کیلومتر اعلام و بیان کرد: مناقصه محور بجنورد به اسفراین نیز در حال پیگیری است.

وی یادآور شد: این خط‌ آهن بجنورد را از طریق اسفراین و جوین به راه‌آهن سراسری متصل خواهد کرد.