دنیای اقتصاد، بندرعباس: مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر بندرعباس از رشد ۱۱درصدی تخلیه و بارگیری کالا در این بندر طی سه ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد محسنی گفت: طی این مدت، در مجموع ۴۹۶ هزار و ۶۱۸ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در بهار، ۳۲۴ هزار و ۱۳۲ تن کالای غیرنفتی و ۱۴ هزار و ۶۸۴ تن کالای نفتی از این بندر صادر شده است که در بخش غیرنفتی جابه‌جایی کالا ۳۵ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر، مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره‌بار، مواد پروتئینی، آهن‌آلات و مصالح ساختمانی را از کالاهای صادراتی عنوان کرد که از بندر باهنر به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس و کشورهای حوزه اقیانوس هند صادر می‌شود.

محسنی خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۵ هزار و ۴۵۵ تن کالای غیرنفتی به این بندر وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۶ درصد کاهش داشته است.

به گفته این مقام مسوول، برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، پارچه، لوازم خانگی و ماشین‌آلات راهداری از کالاهای وارداتی هستند که از طریق بندر شهید باهنر روانه بازارهای داخلی کشور می‌شوند.

وی بیان کرد: در مدت یادشده، ۸۴۰ تردد شناور در این بندر ثبت شده که در این بخش شاهد افزایش۱۵ درصدی ترددها هستیم.

این مقام مسوول افزود: از ابتدای سال جاری تا ابتدای تیر، ۸۴۴ هزار و ۵۱۹ مسافر از طریق دو بندر شهید باهنر و شهید حقانی جابه‌جا شدند که ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به آخرین آمار سفرهای دریایی به مقصد کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس گفت: در سه ماه نخست سال جاری، تعداد ۷۳۶۵ مسافر در مسیرهای دریایی بین این بندر و کشورهای حوزه خلیج‌فارس جابه‌جا شده‌اند.