دنیای اقتصاد، اصفهان: استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت برنامه ششم توسعه برای استان گفت: اصفهان حداقل ۸ ماه از بقیه استان‌ها در تدوین برنامه ششم جلوتر است.

رسول زرگرپور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان افزود: دولت از شهریور سال گذشته تدوین برنامه ششم توسعه را آغاز کرده و چند ماه قبل نیز سیاست‌های کلی برنامه ششم توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در برنامه زمان‌بندی که برای تدوین برنامه ششم پیش‌بینی شده است بعد از یکسال از شروع تدوین برنامه، استان‌ها به تدوین برنامه در برش استانی ورود پیدا می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه معتقدیم این تاخیر یکساله باعث خواهد شد که سیاست‌ها، اهداف و برنامه‌های استان در کلان برنامه دیده نشود، به همین دلیل از سال قبل فرآیند تدوین برنامه ششم در برش استانی در اصفهان آغاز شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان حداقل ۸ ماه از استان‌های دیگر جلوتر است، تصریح کرد: در حال حاضر چارچوب نظری و اجرایی تدوین برنامه ششم در برش استانی مطرح شده و مدیران باید بر اساس چارچوب ملی و استانی نظرات خود را در این خصوص طی دو هفته آینده ارائه کنند تا همه مدیران با این برنامه همزبان شوند و بتوانند به توسعه استان کمک کنند. وی افزود: اگر بخواهیم در توسعه استان در برنامه ششم اثرگذاری داشته باشیم بیش از اینکه در برنامه استانی حرفی برای گفتن وجود داشته باشد مدیران کل استان باید در شوراهای برنامه‌ریزی بخشی که در تهران برگزار می‌شود حضور فعال داشته باشند.

زرگرپور به مدیران کل توصیه کرد که از وزرای مربوطه درخواست کنند در شورای برنامه‌ریزی بخشی در تهران شرکت داشته باشند و سیاست ها، اهداف و برنامه‌های استان را تا جایی که ممکن است در آن شورا مطرح کنند، به عبارت دیگر شورای برنامه‌ریزی بخشی را به یک شورای برنامه‌ریزی بخشی منطقه‌ای تبدیل کنند. استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه باید سعی شود بخشی از عقب افتادگی‌ها و مشکلاتی که در حال حاضر با آن دست به گریبان هستیم در برنامه ششم رفع شود، اظهار کرد: بودجه‌های سالانه در قالب برنامه ششم تدوین می‌شود و اگر در برنامه جایگاه استان به خوبی دیده نشود در بودجه‌ها نیز قدرت انعطافی وجود نخواهد داشت.