دنیای اقتصاد، بندرعباس، جمیله دبیری‌نیا: مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه تاکنون ۱۸ هزار واحد مسکن مهر در استان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۴ هزار واحد مسکن مهر نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

فرشید دستوان افزود: راه و شهرسازی هرمزگان در تلاش است تا در زمان پیش‌بینی شده واحدها را به متقاضیان واگذار کند که این موضوع مستلزم فراهم شدن زیرساخت‌ها است.

وی با بیان اینکه همزمان با ساخت مسکن مهر باید امکانات دیگری نیز فراهم شود، افزود: در حال حاضر ۱۲ مدرسه در مرحله اسکلت‌سازی است و پنج مدرسه دیگر نیز مراحل تکمیلی خود را پشت‌سر می‌گذارند. همچنین یک مدرسه به بهره‌برداری رسیده و یک مدرسه دیگر نیز تا آبان تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه یک درمانگاه نیز در سایت مسکن مهر استان ساخته شده است، تصریح کرد: طبق نیازسنجی باید ۸ درمانگاه و ۲۶ مدرسه دیگر نیز در کنار واحدهای مسکونی مهر استان ساخته شود. مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در ادامه از آغاز صدور اسناد مالکیت در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی استان خبر داد. وی افزود: اجرای این طرح به منظور توانمند‌سازی ساکنان بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی آغاز شده و تا پایان سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

دستوان در تشریح جزئیات این طرح گفت: بر اساس قانون این مصوبه مشمول اراضی می‌شود که قبل از سال ۸۳ منجر به احداث شده است و شامل تصرفاتی که بعد از این تاریخ صورت گرفته، نخواهد شد. مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان تصریح کرد: برای دریافت سند این زمین‌ها شرایطی در نظر گرفته شده که از جمله آن می‌توان به عدم استفاده از تسهیلات دولتی در سال‌های گذشته متقاضی اشاره کرد. دستوان در ادامه به طرح‌های در حال اجرای استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اجرای ۸۸ طرح از محل اعتبارات استانی و پنج طرح از محل اعتبارات ملی در هرمزگان آغاز شده است که امیدواریم این طرح‌ها تا سال آینده به بهره‌برداری برسند.

وی همچنین از بهره‌برداری ۲۶ طرح راه روستایی در هفته دولت خبر داد و گفت: این طرح‌ها به طول ۶۷ کیلومتر با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد. وی درباره ساخت آزاد راه نیز گفت: در حال حاضر ۳۴ کیلومتر آزاد راه از محل اعتبارات دولتی در استان اجرا شده و ۳۰۰ کیلومتر دیگر باید ساخته شود.

دستوان گفت: تاکنون ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه در هرمزگان ساخته شده و ۲۴۰ کیلومتر نیز در حال ساخت است. وی همچنین از افتتاح پل بزرگ هیله‌رود در هفته دولت خبر داد و اعلام کرد: این پل با اعتبار ۵/۵ میلیارد ریال در شهرستان جاسک ساخته شده است.

وی به افتتاح ۱۷ طرح راهداری نیز در هفته دولت اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده‌اند.