دنیای اقتصاد، رشت، مجتبی عابدینی بی‌بالانی: جشنواره بین‌المللی اسب کاسپین ۱۶ شهریور به مدت سه روز در استان گیلان برگزار می‌شود.

رئیس هیات سوارکاری گیلان گفت: این اسب اصیل‌ترین اسب جهان است و جزو کشفیات این هزاره محسوب می‌شود که باید هر مسوولی برای شناسایی بیشتر آن به جهانیان تلاشی مضاعف داشته باشد.

افشاری که از پرورش‌دهندگان اسب کاسپین است، اظهار کرد: از مسوولان تقاضا داریم علاوه‌بر حمایت‌های مالی و معنوی، کمک کنند تا بتوانیم میزبان خوب و آبرومندی برای این جشنواره باشیم.

به گفته وی در این جشنواره ۴۰ نفر از اعضای انجمن جهانی اسب کاسپین میهمان گیلان خواهند بود.

استاندار گیلان نیز با اعلام حمایت از برگزاری همایش بین‌المللی اسب کاسپین بر نقش بی‌بدیل پرورش این حیوان اصیل استان در تقویت اقتصاد روستاها تاکید کرد.

محمدعلی نجفی گفت: باتوجه به مزیت و جایگاه اسب کاسپین در دنیا، این نژاد جزو ثروت‌های ملی به شمار می‌آید و فعالیت در این زمینه در صورت سازوکارهای مناسب دارای توجیه اقتصادی و اشتغال‌زایی بالا است.

وی برگزاری مجمع عمومی انجمن جهانی اسب کاسپین در گیلان را فرصت مناسبی برای شناساندن نژاد این اسب در دنیا عنوان کرد و افزود: این اقدام برای شناساندن اسب کاسپین در منطقه بسیار موثر است و گیلان به‌عنوان زادگاه اسبچه کاسپین آمادگی لازم برای برند کردن این ثروت عظیم را دارد.