دنیای اقتصاد، تبریز، سیما نیک‌رفتار: استاندار آذربایجان شرقی گفت: برخورد با مشترکان پر مصرف همچنان باید در دستور کار مسوولان باشد.

اسماعیل جبارزاده در جلسه‌ شورای معاونان استانداری افزود: لازم است هرچه سریع‌تر برنامه‌ جامع مدیریت مصرف و تامین آب با تکیه بر راهکارهای مصرف بهینه توسط شرکت آب و فاضلاب استان تدوین و به بخش‌های مورد نظر ابلاغ شود. جبارزاده همچنین برخورد با انشعابات غیرمجاز آب را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به بحران آب، انشعاب غیرمجاز آب ممنوع است.

علیرضا ایمانلو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: وضعیت آب هر سال بحرانی‌تر می‌شود.

وی گفت: تا پایان سال ۹۳، یک میلیون و ۷۶ هزار انشعاب آب آشامیدنی در استان وجود داشت که براساس آن صد درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش آب آشامیدنی قرار داشته‌اند.

وی با بیان اینکه محدود بودن ظرفیت تاسیسات تامین آب، از مشکلات اساسی تبریز است، گفت: ظرفیت تامین آب تبریز باید ۵/ ۱ برابر ظرفیت موجود افزایش یابد. وی، متوسط بارندگی در آذربایجان شرقی را ۲۴۲ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این میزان کمتر از یک سوم متوسط بارش جهانی است، درحالی‌که مصرف ما خیلی بیشتر و نزدیک دو برابر کشورهای پرآب است.

ایمانلو در ادامه از قطع آب ۱۰۰۰ مشترک پرمصرف در استان خبر داد و گفت: به مشترکان پرمصرف تذکر داده‌ایم که در صورت عدم رعایت الگوی مصرف انشعاب آب آنها قطع خواهد شد.

ایمانلو با اعلام اینکه شبکه فاضلاب تبریز در صورت تامین اعتبار ۴۵۰۰ میلیارد ریالی تا چهار سال آینده تکمیل می‌شود، گفت: اجرای ۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب تبریز در برنامه سال‌جاری قرار دارد و درصدد استفاده از منابع فاینانس برای اجرای این طرح هستیم. وی همچنین از افتتاح ۱۰ طرح عمرانی آبفا به ارزش ۶۰میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در استان خبر داد.