دنیای اقتصاد، بندرعباس: مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از تخلیه و بارگیری ۳ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی و ثبت ۶ میلیون نفر سفر ترابری دریایی در بنادر این جزیره طی پنج ماه نخست سال‌جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، سیدباقر موسوی با تشریح آمار عملکرد بندر قشم در بخش‌های کالا و مسافر گفت: از ابتدای فروردین تا پایان مرداد، در مجموع ۳ میلیون و ۶۳ هزار و ۶۹۳تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

موسوی حجم عملیات کابوتاژ در این بنادر را نیز در این مدت ۲میلیون و۸۸۰ هزار و ۹۳۶ تن در بخش مواد غیرنفتی و ۵۷ هزار تن در بخش مواد نفتی اعلام کرد. این مقام مسوول همچنین از تخلیه و بارگیری TEU ۷۳۵۹ کانتینر در چهار ماه سال‌جاری در بنادر بهمن و کاوه قشم خبر داد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم با اعلام اینکه مسیرهای منتهی به این جزیره به‌عنوان پرترافیک‌ترین گذرگاه‌های مسافری دریایی است، اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون ۶ میلیون و ۷۳۱ هزار و ۴۶۰ نفر سفر در بنادر قشم با رشد ۵درصدی به ثبت رسیده است.

وی گفت: طی همین مدت، جابه‌جایی ۹۴۷ هزار و ۴۷۴دستگاه خودرو ترابری شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد ۶ درصدی است.

وی از رشد ۲ درصدی تردد شناورها در مسیر دریایی منتهی به بنادر این جزیره خبر داد و گفت: طی پنج ماه سال جاری، تردد ۵۷ هزار و ۹۹ فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسیده که از این میزان ۱۴۲ فروند شناور بالای یک‌هزار تن بوده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم اضافه کرد: از این تعداد، ۲۲ هزار و ۴۲۱ فروند شناور باری و ۳۴هزار و ۶۷۸ فروند شناور مسافری بوده است.