دنیای اقتصاد، تبریز، سیما نیک‌رفتار: تسهیلات جدید برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل روستایی آذربایجان شرقی اختصاص یافت. مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان با اعلام این خبر افزود: این اداره کل به‌منظور ساماندهی امور حمل‌ونقل روستایی در نظر دارد برای توسعه ناوگان حمل و نقل با بهره‌گیری از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید نسبت به واگذاری تعداد محدودی خودروی ون به متقاضیان واجد شرایط اقدام کند.

داریوش باقرجوان ادامه داد: خودروهای قابل واگذاری در دو نوع ون کاسپین و ون فوتون هستند که برای مسیرهای روستایی استان و به‌منظور تسهیل در حمل‌ونقل مسافر روستایی در نظر گرفته شده‌اند. وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۸۰ درصد قیمت این خودروها از طریق وام صندوق کارآفرینی امید و ۲۰درصد توسط متقاضی تامین خواهد شد که براساس شیوه نامه تدوین شده صندوق کارآفرینی امید، کارمزد تسهیلات چهار درصد و دوره بازپرداخت ۶ ساله است. باقر جوان شرایط لازم برای متقاضیان استفاده از این تسهیلات را سکونت در روستا، داشتن کارت هوشمند رانندگی روستایی و تعهد فعالیت در مسیر روستایی برشمرد و گفت: سهمیه در نظرگرفته شده برای استان ۱۳۰ دستگاه ون است.

وی افزود: متقاضیان برای ارائه درخواست و اطلاع از مدارک مورد نیاز می‌توانند به دهیاری یا فرمانداری‌های مربوطه مراجعه و از طریق آنها برای استفاده از تسهیلات به اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان مراجعه کنند.