دنیای اقتصاد، سمنان: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان از پیشرفت ۹۰ درصدی فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس این استان خبر داد.

فریدون پهلوانی افزود: این طرح در سه فاز اجرا می‌شود. وی با اشاره به اینکه بسیاری از بخش‌های این پارک موزه به پایان رسیده است، گفت: تنها بخشی از محوطه‌سازی این طرح باقی مانده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان با اشاره به اینکه هنوز اجرای فازهای ۲و ۳ این پارک‌ آغاز نشده است، تصریح کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان بر این عقیده است که تا زمانی که یک فاز از این طرح به اتمام نرسیده باشد؛ فاز بعدی آن آغاز نشود.

پهلوانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در فاز نخست این پارک‌موزه اعلام کرد: تاریخ و انقلاب از بخش‌های اصلی این فاز از پارک‌موزه هستند که تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

به گفته پهلوانی، فاز نخست این پارک ۱۰ هزار متر مربعی که در زمینی به مساحت چهار هکتار احداث شده است در نیمه نخست سال ۹۵ افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به هزینه انجام شده برای احداث این پارک موزه گفت: تاکنون ۱۵۵ میلیارد ریال برای این پارک هزینه شده و بیش از ۵۵ میلیارد دیگر نیز برای تکمیل فاز نخست آن مورد نیاز است.