دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: مدیرعامل شرکت گاز قزوین از پیشرفت ۷۲ درصدی طرح گازرسانی به منطقه الموت خبر داد.

نجفی در جلسه‌ای با حضور مشاور وزیر نفت و نماینده وزارت نفت در طرح‌های گازرسانی و بیع متقابل که به‌منظور بررسی موانع سر راه توسعه گازرسانی به صنایع و بررسی وضعیت گازرسانی به روستاهای استان برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: این طرح با هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهرهای معلم کلایه و رازمیان در هفته دولت امسال، سال آینده با اتصال خطوط انتقال منطقه الموت به شبکه گازرسانی داخلی دو شهر یاد شده، مردم این منطقه از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند. وی همچنین از پیشرفت ۸۱ درصدی خط انتقال گاز به شهرک صنعتی خرمدشت و امتداد آن تا شهر آبگرم خبر داد و افزود: اجرای خط انتقال گاز به شهرک صنعتی خرمدشت که شامل ۱۷ کیلومتر لوله ۲۰ اینچ است به پایان رسیده است. نجفی همچنین هزینه صرف شده در این طرح را که شامل ۲۹ کیلومتر خط تغذیه ۱۶ و ۱۲ اینچ از شهرک صنعتی خرمدشت به سمت آبگرم است، ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

در ادامه آستانه، نماینده وزارت نفت با قدردانی از شرکت گاز استان به‌خاطر تلاش‌هایی که در زمینه توسعه گازرسانی در قزوین به‌ویژه گازرسانی به صنایع انجام شده است، اعلام کرد: وزارت نفت با توجه ویژه به رفاه اجتماعی، محیط زیست و رشد اقتصادی گام‌های بزرگی در گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار و گازرسانی به صنایع در قالب استفاده از منابع بند (ق) برداشته است. وی افزود: با استناد به بند (ق) وزارت نفت می‌تواند تا حجم ۱۰۰ میلیارد دلار در توسعه طرح‌های گازرسانی هزینه کند. نماینده وزارت نفت در طرح‌های گازرسانی و بیع متقابل همچنین بیان کرد: رویکرد وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران بهره‌گیری حداکثری صنایع از گاز طبیعی است و باید با همکاری شرکت‌های گاز استانی، شرکت پخش و پالایش، شرکت شهرک‌های صنعتی و استانداری‌ها و سایر سازمان‌های ذی‌ربط، فضایی فراهم شود تا صنایعی که از سوخت مایع استفاده می‌کنند به سمت استفاده از گاز طبیعی سوق داده شوند و شرکت‌های صنعتی تازه تاسیس نیز با اتخاذ تدابیرمرتبط ملزم به استفاده از گاز طبیعی شوند.